به هدف نشستن موشک هایپرسونیک یمنی‌ها در اسرائیل با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

فرسایندگی ذهنی مقدمه فرسایندگی و نابودی سیاسی است. کار ویژه موشک‌های یمنی و مقاومت ایجاد همین فرسایندگی ذهنی است. هزار خنجری که متوهمان صهیونیست می‌گفتند و آرزو می‌کردند، امروز بر پشت خودشان کمانه کرده است. 

سران رژیم صهیونیستی از  رهگیری نشدن موشک یمنی ها از سوی سامانه‌های پدافندی تعجب کردند. کاربران  شبکه های اجتماعی این موشک را تحولی بزرگ در جبهه مقاومت دانستند و به وجوه مختلف تأثیرات این اتفاق در تحولات منطقه پرداختند. آنها همچنین این موشک را حامل پیامی مهم برای اسرائیل و سران غربی تعبیر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌ها و نوشته‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
  ابراهیم رضایی:
فرسایندگی ذهنی مقدمه فرسایندگی و نابودی سیاسی است. کار ویژه موشک‌های یمنی و مقاومت ایجاد همین فرسایندگی ذهنی است. هزار خنجری که متوهمان صهیونیست می‌گفتند و آرزو می‌کردند، امروز بر پشت خودشان کمانه کرده است. 

 کاربری با نام «عیار»:
عجب، امروز یمنی‌ها از فاصله ۲هزار کیلومتری یه موشک زدن که با گذر از چند کشور و چندین حلقه پدافندی، صاف خوابیده تو تل‌آویو و باعث آتیش سوزی شده. یمن هر روز عجیب‌تر از دیروز!

حسام محمودی:
هنوز متوجه نیستید یمن چه کرده! یه موشک هایپرسونیک زده اصلاً نمیدونن مسیر حرکتش چی بوده. ناو‌های ناتو و امریکا نتونستن ردیابی کنند. پدافند کل کشور‌های منطقه نتونسته ردیابی کنه. موشک به هدف خورده. گنبد آهنین اشتباهاً خودی رو زده و همه اینا فقط با یه موشک! نتیجه: دشمن مثل سگ ترسیده. 

 سید نظام‌الدین موسوی:
ارزش راهبردی حمله موشکی امروز ارتش یمن به قلب رژیم صهیونیستی در این است که این موشک بیش از ۲ هزارکیلومتر در امتداد دریای سرخ از فراز چند رزمناو امریکایی و اروپایی عبور کرده و نه از سوی آنها و نه چند لایه دیوار دفاعی اسرائیل رهگیری نشده است. این فقط یک تست برای عملیات آینده بود!

کاربری با نام «آدم»:
یمن از فاصله ۲هزارکیلومتری با موشک از همه سامانه‌های پدافندی امریکایی و پدافند عربستان و اردن عبور کرده و بدون شناسایی شدن به قلب تل‌آویو خورده و سه لایه گنبد آهنین هم آچمز کرده و باعث خودزنی گنبد آهنین شده. چیزایی که توی هالیوود تخیل می‌کنن، برای بچه‌های یمن خاطره است.

کاربری با نام «حمیدرضا»:
‏حقیقتاً این مسیری که یه فروند بالستیک یمنی پرواز کرده و رفته خورده به تل آویو خیلی برگ ریزونه و کار بزرگی کردند. کلی پدافند دریا پایه، هواپایه و زمین پایه فعال (آرو، فلاخن، پاتریوت) تو مسیرش بوده. سری جدید موشک‌های یمن چالش خیلی جدی برای سامانه‌های دفاعی اسرائیل است!

 زهرا رئیسی:
یمن با خدا می بنده و می تونه اینطوری اسرائیل رو شکار کنه. گنبد آهنین بدجور آبکش شد و نتونست موشک شلیک شده از سمت یمن رو رهگیری کنه، الان هم نیمی از صهیونیست‌ها رفتن توی سوراخ موش و چند تا صهیونیست در حال فرار به سوراخ موش مجروح شدند. تا باد چنین بادا...

 پوریا فاطمی:
یمن فقط یدونه هایپرسونیک شلیک کرده! حالا فکرش را کنید صد‌ها هزار هایپرسونیک از تمام جبهه‌های مقاومت به سمت این غده سرطانی شلیک شود!

فاطمه مهدوی:
هایپرسونیک یمن تونسته از سامانه تاد عربستان، پدافندی پاتریوت مصر و اردن، ناوشکن‌های امریکایی، سامانه ایجیس، ضد بالستیک، رادار سرزمین‌های اشغالی و پاتریوت اسرائیل عبور کنه و به هدف بخوره و هیچ کدوم این بالایی‌ها نتونستن هیچ غلطی بکنند.

عبدالرحیم انصاری:
یمن قلب اسرائیل را با ‎هایپرسونیک هدف قرار داد. شما جنگنده دارید، یمن مافوق صوت؛ شما می‌زنید، آنها هم می‌زنند. دوران بمباران‌های یک طرفه به پایان رسیده است. این یعنی ‎#بازدارندگی؛ یعنی قدرت تنبیه متجاوز؛ یعنی گوشمالی! موشکی که ۲هزارو۴۰ کیلومتر را فقط در ۱۱دقیقه طی کرده و بیش از ۲ میلیون غصبی نشین را روانه دخمه‌های زیرزمینی کرده است. حالا نقطه به نقطه فلسطین اشغالی، از همه طرف در تیررس مقاومت است. این نه تنها پیامی به اسرائیل بود که حتی هشداری به ناو‌ها و پایگاه‌های امریکایی نیز ارزیابی می‌شود!

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار