سازمان بسیج ورزشکاران فارس در نشستی صمیمی با جانشین سپاه فجر فارس، از ساره جوانمردی قهرمان مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ تقدیر کرد.

به‌همت سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس و در راستای برگزاری دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس و اقدام فرهنگی ورزشکاران قهرمان پارالمپیکی استان فارسی در مسابقات پارالمپیک فرانسه، در مراسمی که در دفتر جانشین سپاه فجر استان فارس برگزار شد، از دو تن از قهرمانان پارالمپیکی استان فارس تجلیل به‌عمل آمد.

سردار هاشم جمالی، جانشین سپاه فجر استان فارس در این نشست صمیمی، اظهار داشت: فارغ از کسب مقام قهرمانی و مدال‌های ارزشمند طلا و برنز و تلاش در اهتزاز پرچم و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین و مسابقات ورزشی المپیک و پارالمپیک که افتخاری برای کشور و مردم ایران است، اقدام ارزشمند ساره جوانمردی در حفظ حجاب اسلامی و معرفی یک بانوی ورزشکار مسلمان و خانواده‌دوست که مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه) مشخصاً در مورد شخص خانم جوانمردی اشاره و تحسین کردند، برای ما ارزشمند و قابل تقدیر است و باید تلاش کنیم این سیره و منش به سایر ورزشکاران بانو در میادین ورزشی منتقل شود و حفظ شأن و منزلت بانوی ورزشکار مسلمان به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه ورزش توسعه پیدا کند.

جانشین سپاه فجر استان فارس، تصریح کرد: سید علی‌اصغر جوانمردی، دیگر پهلوان شیرازی ما با اهدای نشان برنز پارالمپیک خود به شهید امیر دهقانی از شهدای والامقام تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و قهرمان واقعی، نشان از درک بالا و ارادت ورزشکاران ما به شهدا دارد.

شکرالله مسکویی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس هم در این نشست، گفت: در راستای توسعه و ترویج اخلاق ورزشی و ارج نهادن به اقدام فرهنگی دو تن از ورزشکاران قهرمان مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه، با حضور سردار هاشم جمالی جانشین، سپاه فجر استان فارس از ساره جوانمردی بانوی اسطوره اخلاق و عفاف برتر شیرازی در میادین و رقابت‌های ورزشی قهرمان ۵ طلایی پارالمپیک فرانسه در رشته تپانچه، و سید علی‌اصغر جوانمردی دارنده نشان برنز در رشته پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه تجلیل شد.

او در این مراسم، با یادآوری اقدام فرهنگی ساره جوانمردی در بوسیدن قرآن مجید در محل برگزاری مسابقات پارالمپیک و برخورد با کشوری که در مقابله با اسلام و قرآن از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد، آن را اقدامی ارزشمند و قابل احترام دانست و حرکت ارزشمند علی‌اصغر جوانمردی در اهدای نشان برنز خود به شهید امیر دهقانی از شهدای تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و اعلام ادای دین همه ما به شهدای عزیز و قهرمان واقعی شهدا افتخار بزرگی برای فرزندان ایران خواند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر استان فارس، گفت: ورزشکاران این مرزوبوم از این روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت مستثنی نیستند.

مسکویی با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در نظر دارد از قهرمانان مروّج اخلاق و منش پهلوانی و سایر خصایص پهلوانی به‌جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی حمایت و در مراسمات و برنامه‌های مختلف تجلیل کند ادامه داد: انتظار می‌رود که این سفیران ورزش ایران اسلامی در انتقال فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی با بهره‌مندی از کلام گهربار قرآن مجید و منویات مقام معظم رهبری (دام ظلّه) با ادبیات ایرانی و اسلامی تلاش کنند.

ساره جوانمردی در رشته تپانچه، سید علی‌اصغر جوانمردی در رشته پرتاب وزنه، علی‌اکبر غریب‌شاهی در رشته وزنه‌برداری، مهدی اولاد در پرتاب دیسک و وزنه و فاطمه برمشوری هم به‌عنوان مربی دو و میدانی نمایندگان فارس در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار