روح الله سهرابی گفت: با اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته گام‌های موثری برای تمرکز زدایی در عرصه فیلم و نمایش کشور برداشته شده است.

"روح الله سهرابی " شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از سینماگران استان البرز که در مجموعه فرهنگی و تجاری اکومال کرج برگزار شد، افزود: مشکل پایتخت زدگی عرصه فرهنگ، هنر و سینما طی ادوار گذشته در کشور سبب شدتا استعداد‌های درخشان فرهنگی و هنری استان‌ها به خوبی دیده نشود.
وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور تصمیم گرفت تا موضوعات فرهنگی هنری در استان‌ها را دنبال کند به طوریکه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شاهد حضور چهار اثر فاخر از استان‌ها بودیم.

سهرابی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از سینماگران برتر البرز گفت: این آیین نمونه اقداماتی است که طی سه سال گذشته برای معرفی استعداد‌های درخشان هنری در استان‌ها دنبال شده است.

وی با بیان اینکه برخی آثار سینمایی کشور با استقبال خوب تماشاگران همراه شده است، افزود: فیلم آسمان غرب نمونه این آثار است که در مدت زمان حدود یک ماه از اکران آن در سینما بیش از ۶۰ میلیارد ریال فروش بلیت داشت.

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش و فیلم سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: تلاش‌ها بر این است تا استعداد‌های درخشان فرهنگی و هنری کشور شناسایی و معرفی شوند و این روند ادامه خواهد داشت.

سهرابی ادامه داد: استان البرز به دلیل برخورداری از استعداد‌های درخشان هنری از مناطق پیشرو کشور در عرصه نمایش، فیلم و سایر آثار هنری است.

اهتمام البرز به تحول در عرصه فیلم و نمایش

"غلامرضا درکتانیان " مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز هم در این آیین با بیان اینکه البرز دارای استعداد‌های برتر هنری در عرصه نمایش و فیلم کشور است، گفت: بر همین اساس برنامه‌هایی برای تحول در عرصه فیلم و نمایش با اهتمام این اداره کل تدوین شده است.

وی ادامه داد: تدوین برنامه برای تامین نیاز‌های سینماگران، تشکیل هیات اندیشه ورز با حضور صاحبان فرهنگ وهنر و اندیشه، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با سینماگران، حمایت از کارگردانان و بازیگران، برگزاری فیلم کوتاه استانی، حمایت از دبیرخانه فیلم استان، فعال نمودن سینمای جوان در شهرستان‌های تابعه البرز، تقویت جایگاه فیلم‌های فاخر و جریان سازی برای کشف استعداد‌های درخشان در عرصه فیلم و نمایش از مهمترین برنامه‌های استان در این بخش است.

در این آیین از ۱۵ نفر دست اندرکاران عرصه فیلم و نمایش برتر استان البرز تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار