رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با تقویت سامانه بارشی در استان، دمای هوا طی روز‌های آینده به میزان ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی، از روز سه شنبه بارش‌های رگباری که به صورت موقت قطع شده بود، دوباره آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش‌های رگباری قابل توجهی در روز‌های آخر هفته برای استان پیش بینی شده که در نیمه شمالی استان چشمگیرتر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان صادر شده، ادامه داد: با تقویت امواج بارشی، رگبار متناوب باران و رعد و برق، وزش باد و افت دما رخ می‌دهد که زمان شروع از سه‌شنبه بوده و در نقاط مستعد بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد.

صابری اظهار کرد: منطقه اثر این رخداد نیمه شمالی استان است ولی وزش باد و افت دما برای همه نقاط پیش بینی شده، اثر مخاطره هم احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک است.

وی در ادامه گفت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، محافظت و پوشش محصولات کشاورزی به ویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی لازم است.

آذربایجان‌غربی از نیمه دوم شهریورماه شاهد بارش‌های رگباری است، با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی فرا رسیده هشدار‌های هواشناسی برای کشاورزان منطقه دارای اهمیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.