سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه خیرین که توان راه‌اندازی درمانگاه و کلینیک‌های درمانی رادر شهرستان دارند برای کمک به مشکلات بیمارستان پای کار بیایند.

زهرا محمدی لندی ظهردر پاسخ به وجود مشکلات چند ساله در بخش بهداشت و درمان شهرستان اظهار کرد؛

 وجود این مشکلات را نمی‌توان انکار کرد و شهرستان ایذه در مساله بهداشت و درمان به‌ویژه بیمارستان مشکلات زیادی داشته و دارد و این شهرستان در وضعیت صفر هم نیست و زیر صفر قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها جهت رفع مشکلات تجهیزاتی و امکاناتی در شهرستان افزود: در حال حاضر 4 رادیولوژیست در بیمارستان شهدای ایذه حضور دارد که کار خدمت‌رسانی به بیماران را انجام می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در پاسخ به اعلام نارضایتی شهروندان از عدم ارائه خدمات سونوگرافی دولتی به بیماران خارج از پذیرش بیمارستان از گذشته تا به امروز گفت: 

با توجه به قدیمی بودن دستگاه‌های موجود در بیمارستان شهدای ایذه و اینکه این دستگاه‌ها در برخی از تشخیص‌ها دچار ضعف خطایی است، پذیرش از بیرون از بیمارستان انجام نمی‌شود. 

محمدی لندی با اشاره به تامین اعتبار برای خرید دستگاه سونوگرافی به‌روز و پیشرفته برای استفاده دولتی شهروندان بیان کرد: گاها قدیمی بودن دستگاه‌های موجود در تشخیص ریزه‌کاری‌ها، باعث گلایه از پزشک می‌شود که این به‌دلیل ضعف پزشک نیست و مشکل با تجهیز بیمارستان به دستگاه جدید حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و مدیران قبلی نیز اقدامات زیادی برای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ایذه صورت گرفته است بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه بیمارستان شهدای ایذه محدود است، ما از این اعتبارات جهت رفع مشکلات دارای اولویت و ضرورت خود استفاده می‌کنیم و گاها این مساله باعث می‌شود برخی از مشکلات نیازمند توجه که در اولویت‌های بعدی قرار دارند دیرتر رفع شوند.

محمدی لندی در ادامه با اشاره ضرورت تهیه تجهیزات برای بهره‌برداری از مرکز غربالگری سرطان به مرکز غربالگری سرطان در شهرستان عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این مرکز بودجه تخصیص داده شده است ولی به‌دلیل اینکه پول آن نقد نیست، ابتدا می‌بایست کار انجام شده و سپس اعتبار آن آزاد شود ولی با این وجود، ساختمان آن کامل شده است و می‌بایست کار تجهیز آن صورت گیرد و پزشک در محل مستقر شود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه‌ با اشاره به افتتاح دانشکده پرستاری شهرستان ایذه گفت: به‌دلیل کمبود اعتبارات و بودجه این مهم صورت نگرفته است و می‌بایست یک سری اقدامات با همکاری تمام مسئولان شهرستان و خیرین صورت گیرد تا مقدمه کار و اینکه دانشکده در آینده به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود.

وی با اشاره به فعال بودن دانشکده و فارغ‌التحصیلی 103 نفر تاکنون در رشته لیسانس پرستاری بیان کرد: هم‌اکنون تعداد 66 نفر دانشجوی پرستاری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و برای سال‌جاری نیز تعداد 30 نفر می‌بایست به این دانشجویان اضافه شود.

محمدی لندی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های پزشکی شهرستان نیازمند همت همگانی است، ادامه داد: منابع بودجه‌ای برای بیمارستان شهدای ایذه محدود است و ما می‌بایست این منابع را بر اساس اولویت‌های خود جهت حل مشکلات این مرکز به کار ببندیم ولی با این وجود تا زمان اعتبار بعدی دوباره همین اولویت اول نیازمند اصلاح می‌شود و رسیدگی به اولویت‌های بعدی را با سختی مواجه می‌کند.

بیمارستان ایذه، معین 4 شهرستان است وی با بیان اینکه مشکلات حوزه درمان شهرستان هر روز زیاد می‌شود گفت: به‌دلیل اینکه این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد که معین 4 شهرستان نیز به حساب می آید و تعداد مراجعات به آن در طول روز بسیار زیاد است و به این دلیل شاهد وجود مشکلاتی در آن هستیم.

محمدی لندی با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌هایی که توان راه‌اندازی درمانگاه و کلینیک‌های درمانی را در شهرستان دارند برای کمک به مشکلات بیمارستان و برداشتن بار ترافیک روی آن پای کار بیایند اضافه کرد: در حال حاضر با حداقل امکانات خود حداکثر خدمات را ارائه می‌دهیم.

برچسب ها: ایذه ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار