گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی برای نخستین بار حق دفاع از خود برای فلسطینیان در برابر متجاوزان صهیونیست را به رسمیت شناخت.

بزرگترین متفکران رئالیست در روابط بین الملل همچون جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان، همواره تاکید دارند سازمان‌های بین المللی ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ هستند. از این رو، تعجبی ندارد که شاهد اقدامات منفعلانه این نهاد‌ها در برابر توحش صهیونیست‌ها در غزه باشیم. با این حال، با ادامه جنگ غزه اکنون صدا‌های مخالف حتی در این نهاد‌ها نیز بلند شده است.  

به گزارش الجزیره، فرانسیسکا آلبانز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی برای نخستین بار اعلام کرد: فلسطینی‌ها حق دارند در برابر اشغالگران از خود دفاع کنند.

وی افزود: از آنجا که حضور نظامیان اسرائیلی در مناطق فلسطینی غیرقانونی است در نتیجه فلسطینیان براساس قانون حق دفاع از حاکمیت خود می‌توانند با آنها مقابله کنند. فلسطینی‌ها چه ما دوست داشته باشیم یا نه این حق را دارند که در برابر اشغالگری مقاومت کنند.  

آلبانز تاکید کرد: با این حال، نکته‌ای که در این زمینه مطرح است این است که مقاومت فلسطینیان باید در چارچوب قوانین بین المللی انجام شود. بنابراین، آنها نمی‌توانند اقدام به هدف قرار دادن، گروگان گرفتن و یا کشتن غیرنظامیان کنند.  

فرانسیسکا آلبانز این سخنان را طی یک ویدئو کنفرانس برای دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار