مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان از بهره‌برداری دو پله‌برقی جدید در پل میدان آزادی اطلاع داد.

مسعود توکلی‌پور  درخصوص ساعت کار پله‌برقی‌های سطح شهر اظهار کرد: ساعت کار پله‌برقی‌ها را معاونت حمل‎‌ونقل و ترافیک مشخص می‌کند. این معاونت با در نظر گرفتن گزارش آماری، تردد شهروندان، میزان استفاده آنان، مباحث ایمنی و... به ما ساعت کار پله‌برقی‌های سطح شهر را ابلاغ می‌کند.

او ادامه داد: برخی از پل‌ها ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار می‌کنند. برخی دیگر از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب فعالیت دارند و به روی مردم باز هستند. بر همین اساس ساعات کار پله‌برقی‌ها نیز مشخص می‌شود. هم‌اکنون یکی از دلایل خاموشی پله‌برقی‌های شهر اصفهان قطعی برق است.

این مقام مسئول شهرداری اصفهان یادآور شد: در این تابستان، به‌علت قطعی برق خاموشی پله‌برقی‌ها نیز افزایش یافت. درواقع، با قطعی برق در یک منطقه، پله‌برقی آن نیز خاموش می‌شود.

توکلی‌پور توضیح داد: در صورتی که پله‌برقی‌ها به تعمیر مقطعی نیاز داشته باشند، فقط چند ساعت خاموش می‌شوند و پس از آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند. خاموشی پله‌برقی‌ها در حال حاضر کمتر از ۵درصد است، مگر در محدودۀ پل‌های خاصی که کاملاً تعطیل و از چرخه بهره‌برداری خارج شده‌اند.

او درباره مشکلات پل میدان آزادی اصفهان که روبه‌روی دانشگاه اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پل دارای شش پله‌برقی است، اما فعلاً چهار پله‌برقی آن در خدمت شهروندان قرار دارد. دو پله‌برقی دیگر آن به میزانی خرابی و ایراد داشت که از تعمیرشان خودداری کردیم. به بیان دیگر، هزینه تعمیر آنها به‌صرفه نبود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به‌جای تعمیر پله‌برقی‌های یادشده دو مورد خریداری شده است، اظهار کرد: این پله‌برقی‌های جدید زیرنظر متخصصان در مرحله نصب و راه‌اندازی قرار دارند. تلاش ما بر این است که ابتدای مهرماه هر دو پله‌برقی جدید به چرخه بهره‌برداری وارد شوند.

توکلی‌پور درباره برخی از پله‌برقی‌های سطح شهر که خارج از نظارت شهرداری اصفهان هستند، چنین بیان کرد: پل نواب صفوی و پلی که مقابل مسجد الکریم در خیابان بزرگمهر است، در اختیار شهرداری قرار ندارند و با نظارت بخش خصوصی اداره می‌شوند. ما هنوز موفق به گرفتن این دو پل نشده‌ایم، به همین علت درباره کارکرد آنها قادر به پاسخ‌گویی نیستیم.

او حضور نگهبان را برای پل‌های هوایی مفید دانست و بیان کرد: حضورنداشتن نگهبان برای هر پل شهری پیامد‌های مختلفی دارد، مثلاً ممکن است در محدوده پل بدون نگهبان برخی آسیب‌های اجتماعی نیز خودنمایی کند. همچنین بحث ایمنی شهروندان نیز ممکن است در نبود نگهبان پل با اختلال مواجه شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان در ادامه این‌گونه تبیین کرد: از زمانی که پله‌برقی‌ها تحت پوشش این معاونت درآمده‌اند، برای آنها نگهبان هم استخدام کرده‌ایم. حدود سه سال است که یکی از اهداف ما مسئله نظافت و بهداشت پله‌برقی‌هاست که با نقش‌آفرینی نگهبانان محقق شده. همچنین در مسائل فنی و بروز مشکلات دیگر هم نگهبانان وظیفه خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار