عضو حقیقی هیات امنای پارک فناوری پردیس با اشاره به دستاورد‌های مهم علمی در کشور گفت: پرورش نسل فکور علمی موجب ارتقای اعتبار علمی پژوهشی کشورمان در جهان شده است.

«روح الله دهقانی فیروزآبادی »روز دوشنبه در آیین چهارمین سال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان البرز افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۰ سال است که بر جنبش نرم افزاری در کشور تاکید دارند که به دنبال آن حرکت جدیدی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها شکل گرفته است.

معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان دولت سیزدهم افزود: امروز برخی کشور‌های منطقه با الگو برداری از ایران مسیر پژوهش و سرمایه گذاری در این بخش را در پیش گرفته اند هرچند نمی‌توان مدعی شد که عملکرد ما منجر به ثروت شده، اما پرورش یافتن نسل فکور علمی است که قدرت و اعتبار به ایران داده است.

وی ادامه داد: این کشور‌ها به همین دلیل از ایران الگو گرفته و مسیر پژوهش و فناوری را در پیش گرفته اند.

دهقانی فیروز آبادی گفت: امروز دعوای دنیا سر پول نیست بلکه سر کیان و اعتبار کشور‌ها است؛ جنبش نرم افزاری به ایران اعتبار و کیان داد که هویت جدید را با کار نو می‌توانیم بسازیم.

وی افزود: افرادبا تجربه و متفکری در کشور وجود دارند که لایق بهترین‌ها هستند؛ این قشر با تعلق خاطر به کشور ماندند و حرکت ایران را به سمت موفقیت و سعادت و سربلندی سوق می‌دهند؛ باید بحث تعلق خاطر را پررنگ کنیم.

عضو حقیقی هیات امنای پارک فناوری پردیس تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند در مقابل پول و ثروت پیشنهادی کشور‌های همسایه به جوانان ایرانی ایستادگی کند، میدان دادن به جوانان کشور است تا بتوانند نقش ایفا کنند.

وی افزود: افراد با تجربه باید اجازه کار را به جوانان بدهند چرا که نسل جوان بسیار باهوش و کاربلد‌تر از نسل‌های گذشته است؛ بدون شک همانطور که جوانان توانستند در دهه ۵۰ و ۶۰ کشور را از فراز و نشیب انقلاب و جنگ تحمیلی نجات دهند امروز می‌توانند کشور را به بهترین شکل به سر مقصد ممکن برسانند.

دهقانی فیروز آبادی گفت: به جوانان باید زمین بازی داد، زیرا جوانان گنج‌های ارزشمند کشور هستند.

عضو حقیقی هیات امنای پارک فناوری پردیس با اشاره به موفقیت‌های صندوق پژوهش و فناوری البرز در طول چهار سال فعالیت خود، بیان کرد: این صندوق در مدت زمان کم فعالیت خود مسیر ۴۰ ساله پیموده که ستودنی است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار