رئیس‌جمهور آمریکا بر تقویت سرویس مخفی این کشور برای مقابله با آنچه برای ترامپ رخ داد، تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در حالی که در مقابل کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، تاکید کرد که سرویس مخفی «به کمک بیشتری نیاز دارد».

بایدن خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم زمان پاسخگویی به نیاز‌های آنها فرا رسیده است، آنها در واقع به افراد و خدمات بیشتری نیاز دارند.» اظهارات او پس از آنچه که توسط اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) به عنوان «تلاش آشکار برای ترور رئیس جمهور سابق [دونالد] ترامپ» مطرح شده، گفته شد.

بایدن قبلاً از عملکرد سرویس مخفی در محافظت از ترامپ تمجید کرده بود.

پس از دومین تلاش برای قتل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بایدن در بیانیه‌ای گفت که او کار سرویس مخفی را «تمجید» می‌کند و از تیم خود خواسته مطمئن شوند که این سرویس همه منابع، توانایی و اقدامات حفاظتی لازم را برای تداوم امنیت ترامپ در اختیار دارد.»

دو ماه پیش هم فرد مسلحی به نام توماس متیو کروکس تلاش کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را در یک سخنرانی انتخاباتی به قتل برساند. تلاش وی برای ترور ترامپ ناکام ماند و گلوله یا ترکش آن فقط با بخشی از گوش راست ترامپ تماس پیدا کرد و سبب جراحت جزئی او شد. کروکس در همان زمان هدف گلوله ماموران سرویس مخفی آمریکا قرار گرفت و کشته شد. انگیزه او هنوز مشخص نیست و تحقیقات اف بی آی پیرامون وی همچنان ادامه دارد.

مترجم: پورکند

برچسب ها: جو بایدن ، ترور ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار