سالاری در پیامی به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نوشت: این جشنواره تلاش کرده ضمن ارائه بازتعریفی از ظرفیت‌های نهفته در هنر این سرزمین، همواره با نگاهی مسئولیت‌پذیر در جست و جوی جوانه زدن در هوا‌هایی تازه‌تر باشد.

متن پیام محمود سالاری به هفدهمین ملی جشنواره موسیقی جوان بدین شرح است: «بی تردید داشته‌ها و نمود‌های فرهنگی و هنری هر ملتی، جلوه‌گاه روشن تفکرات، باور‌ها و آرمان‌های آن ملت است و بر این پایه، فرهنگ آیینی و هنر تعالی بخش ایران اسلامی، آیینه‌ای تمام نما از روحیه، اندیشه و ذوق و مرامی است که ساکنان این سرزمین پرمهر، برای دعوت خود و همگان به ارزش‌های انسانی و امیدواری‌های پیش برنده انسانی و نگاه‌های سازنده ایمانی، داشته و دارند.

در این رهگذر، جشنواره موسیقی جوان در طی شانزده نوبت برگزاری خود، تلاش نموده است تا ضمن ارائه باز تعریفی از ظرفیت‌های نهفته در هنر دیرپای این سرزمین و روایت رسای پیام انقلاب اسلامی، همواره با نگاهی مسئولیت‌پذیر و آگاهانه، در جست و جوی جوانه زدن در هوا‌هایی تازه‌تر باشد که بتوان در فضای متفاوت آن، به خلاقیت و نوآوری‌های روزافزون و البته ریشه دار، رسید و هر دوره، نسبت به دوره پیشین، جوان‌تر شد و نشان داد که جوان بودن ماهیت جشنواره و نوخاستگی برگزیدگان آن، هرگز منافاتی با قرار گرفتن در بالاترین سطح تخصصیِ تولیدات و اجرای ساخته‌ها در اوج پختگی، نداشته و کاروان پُرشکوه آواهایش، به پشتوانه لطف خدا، هر سال با وقارتر و فراگیرتر از پیش، به تجمل می‌نشیند و به جلالت می‌رود.

جلالت و کمالی که با رعایت اصل مرکزی شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر موسیقایی از سراسر کشور، در هر نوبت برگزاری، عمق حرفه‌ای و گستره حضور بیشتری یافته است. این گسترش کیفی در تولیدات هنری و توسعه کمی به دورترین نقاط ایران اسلامی، همان تحقّق موثّرِ عدالت هنری‌ای است که «هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» در حصول به آن، توفیقی چشمگیرتر از دوره‌های پیش داشته است.

بدین اعتبار، تلاش تمامی همکارانم در دفتر موسیقی و اساتید همراه را که با نگاه گشایشگر صاحب نظران و هنرمندان ارزشمندِ جوان این عرصه به طی مراحل مختلف این رخداد ملی، از فراخوان تا گزینش و داوری و اجرای آثار منتخب منتهی گردید، ارج نهاده و بهره گیری از فرصت‌های عزیز معنوی و هم افزایی‌های هنری این رویداد بی بدیل را برای حاضرین در صحن این جشنواره، از درگاه خداوند متعال، خواهانم.»

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار بخش اصلی؛ «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی نواحی»، «موسیقی کلاسیک» و «آهنگسازی» و یک بخش ویژه؛ «شناخت و حفظ ردیف» در سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال؛ متولدین سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ منتشر شد.

پس از پایان کار هیات‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی ۲۱۱۷ اثر ارسالی، ۲۸۹ نفر به مرحله نهایی در دو بخش «دستگاهی» و «کلاسیک غربی» راه یافتند. داوری مرحله نهایی جشنواره ملی موسیقی جوان در این دو بخش از ۲۷ شهریور تا سوم مهرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود. اختتامیه این رویداد، پنجم مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار