امضاء تفاهم نامه مشترک تیپ ۳۱۶ نزاجا پادگان شهید قهرمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با هدف اجرای طرح‌های محرومیت زدایی انجام شد.

 مردم یاری، هم افزایی و مشارکت در ارائه خدمات عمرانی، مسکن، بسته معیشتی، جهیزیه، سلامت و درمان، پشتیبانی کارکنان وظیفه زیر پوشش در چارچوب مقررات و قوانین کمیته امداد امام خمین (ره) و نیروی زمینی ارتش از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش همدان ضمن تبریک هفته وحدت با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ارتش نیروی انسانی شجاع و با بصیرت آن است، گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب، در راستای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

سرهنگ سیامکی با تأکید بر اهمیت مقوله محرومیت‌زدایی در برنامه‌های نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش در راستای وظیفه قانونی خود همواره در کنار مردم و کمک به دستگاه‌های مختلف در بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، کرونا و بحران آب در همدان نقش پر رنگی داشته است.

او با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان و حمایت از محرومان را به‌عنوان یک وظیفه مهم دینی و ملی در دستور کار خود داریم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحران‌ها و خدمت‌رسانی‌ها با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در تمامی صحنه‌ها ورود پیدا می‌کند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و نیروی زمینی ارتش با شناسایی و معرفی مددجویان زیرپوشش و نیازمند استان در مناطق مختلف در حوزه‌های مختلف بخصوص در بهداشت و درمان مردم مناطق کم‌برخوردار، تهیه اقلام جهیزیه، کارآفرینی، جاده‌سازی، آبرسانی و تحصیلی است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان هم با قدردانی از کمک‌های تیپ ۳۱۶ نزاجا در سال‌های گذشته گفت: ارتش تکیه گاه مردم در شرایط سخت و بحرانی است و گروه‌های جهادی در زمینه درمانی، مسکن و تحصیلی نیز کمک شایانی به مناطق کم برخوردار کرده که در حال حاضر هم مانند سال‌های گذشته می‌توان از ظرفیت بالای درمانگاه و بیمارستان ارتش در زمینه دندانپزشکی و جراحی به افراد کم برخوردار کمک رسانی کرد.

حسن نعمتی گفت: کمیته امداد هم طرح‌های مختلفی برای کاهش محرومیت زدایی دارد که یکی از آنها صندوق امداد ولایت است که از شهریور سال ۹۵ تأسیس شده است و با کمک خیرین می‌تواند با کوتاهترین فرایند وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش و غیر زیرپوشش کمک رسانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.