معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پزشکان از زمانی سوگند پزشکی خود را بیان می‌کنند دیگر جنسیت، مذهب، قومیت و یا بومی بودن و نبودن بیماران برایشان فرقی ندارد و وظیفه خود می‌دانند که خدمت کنند.

محمدکاظم مؤمنی  در خصوص در بحث درمان بیان کرد: سیستان و بلوچستان در محدوده درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که شامل شهر‌های سراوان، خاش، میرجاوه، سوران و خود زاهدان است خدمات به‌صورت خصوصی و دولتی ارائه می‌شود همچنان که در کل کشور چنین است.
 
وی ادامه داد: بیماران به دو صورت سرپایی و بستری خدمات دریافت می‌کنند که طبق آمار در استان ۸۰ درصد بیماران سرپایی و ۲۰ درصد بیماران درمان می‌شوند که آن هم شامل بیمارانی می‌شود که به مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند که باتوجه‌به تعرفه مصوبه و تأیید شده استانداری هر استان ویزیت را پرداخت می‌کنند.
 
مؤمنی افزود:، اما در بخش بستری این قضیه برعکس است که ۹۰ درصد بستری بیماران ما در بخش‌های دولتی و ۱۰ درصد در بخش‌های خصوصی درمان می‌شوند در کنار این بیمارستان‌های نیمه‌خصوصی در حال ارائه خدمات هستند که طبق تعرفه‌های تعیین شده با تعرفه‌های نیمه‌خصوصی اکنون خدمات به بیماران ارائه می‌دهند.
 
 
وی تصریح کرد: قاعدتاً افرادی که دارای بیمه درمانی باشند مخصوصاً بیمه‌های پایه مانند بیمه درمانی تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه درمانی نیرو‌های مسلح، بیمه درمانی دانا و ... که اکثر بیمارستان‌ها با این بیمه‌های درمانی قرارداد دارند در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه درمان را برای بیمار تقبل می‌کنند و ۱۰ درصد را خود بیمار پرداخت می‌کند.
 
مؤمنی اذعان کرد: در دولت سیزدهم تصویب شد که سه دهک اول جامعه از دادن تعرفه که بیمه آن را پرداخت نمی‌کند مستثنا هستند و خدمات به‌صورت رایگان برایشان ارائه شود که مردم سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد جزو این افراد هستند و درمانشان رایگان می‌شود البته بیمه درمانی تأمین اجتماعی هم دارای تبصره و قوانینی است که نهایت ۵ تا ۱۰ درصد کل هزینه را از بیماران دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: کودکان زیر هفت سال و زنان باردار هم شامل خدمت رایگان درمانی هستند.

بیماری‌های خاص استان خدمات درمانی رایگان دارند

مؤمنی با اشاره به وجود بیماران تالاسمی در استان افزود: تعداد بیماران تالاسمی که در شهر سراوان وجود دارد معادل بیماران تالاسمی استان یزد است که هزینه این بیماران به‌صورت رایگان است.
 
 وی ادامه داد: علاوه بر بیماران تالاسمی بیماران دیالیزی، هموفیلی و ام‌اس و ... هیچ‌گونه هزینه‌ای برای درمان متقبل نمی‌شوند و از طرف دولت حمایت می‌شوند.
 
ارائه خدمات به اتباع خارجه هم رایگان صورت می‌گیرد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اتباع و نحوه ارائه خدمات به آنها بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در شهر زاهدان تمام بیماران اتباع بیگانه که شامل تصادف، بیماران دیالیزی، بیماران تالاسمی، بیماران ام‌اس، بیماران هموفیلی و ... است را خدمات درمانی را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند به‌طوری‌که از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه درمان این بیماران را دانشگاه علوم پزشکی متقبل شده است.

برچسب ها: مراکز درمانی ، قومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار