دبیرکل جمعیت جانبازان و عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل با باشگاه خبرنگاران جوان به گفت‌وگو پرداخت.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان درباره مجمع سالانه سازمان ملل گفت: این اولین سفر رئیس جمهور برای حضور در این مجمع عمومی است. تمامی رؤسای جمهور به‌دنبال این هستند که مهم‌ترین مسائل کشورهایشان را در این مجمع سالانه مطرح کنند.

او ادامه داد: درباره این سفر می‌توان به چند نکته مختصر و مؤجز اشاره کرد. جایگاه جمهوری اسلامی بسیار مهم است و بنده فکر می‌کنم مطرح کردن مواردی همچون نامه‌های مقام معظم رهبری برای جوانان کشورهای غربی، معرفی ایران و تاریخ کشورمان، جایگاه ایران و همچنین رفتار غرب با جمهوری اسلامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. 

شاکری همچنین تأکید کرد: از دیگر نکاتی که حائز اهمیت است تغییر جهان است. آقای پزشکیان باید این موضوع را به‌گوش رؤسای جمهور کشورها به‌خصوص آمریکا، انگلیس، آلمان و ... برساند و کشورهای غربی باید صدای شعارهایی که مردم قاره‌های مختلف علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از غزه سرمی‌دهند را بشنوند. اگر کشورها از این صداها را عبرت نگیرند، عبرت تاریخ خواهند شد. 

وی ادامه داد: 75 سال از اشغال فلسطین گذشت و صدای مردم غزه نه‌تنها خاموش نشد، بلکه علوم انسانی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و بسیاری از ترفندهای رسانه‌ای کشورهای غربی نتوانست مردم غزه را تسلیم کند. 

شاکری ادامه داد: کشورهای غربی نمی‌توانند مردم فلسطین را به مهاجرت اجباری مجبور کنند. غرب باید بداند که نمی‌تواند مردم غزه را از هدف‌شان دور کند و کشتار وسیله خوبی برای این کار نیست. 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین موضوع قابل‌طرح در سازمان ملل توسط پزشکیان را حقوق بشر دانست و ابراز داشت: ما مدعی حقوق بشر هستیم. ما مؤلفه‌هایی که برای بشر مفید است را ایجاد کردیم و مدافع آن هستیم. کشورهای غربی با حمایت از رژیم صهیونیستی، شهید هنیه را در کشورمان به شهادت رساندند و برای کشتار فرماندهان فلسطینی و حزب‌الله برنامه‌های بزرگی دارند. آقای پزشکیان باید این نکته را به غربی‌ها گوش‌زد کند که مسیری که آنها پیش گرفتند، آبرویی برای لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌داری باقی نخواهد گذاشت. 

دبیرکل جمعیت جانبازان بیان کرد: ما همچنین درباره مواردی همچون بحث خانواده معترض هستیم. شیوه‌ای که آمریکا هم برای شهروندان خود و هم در دنیا انتخاب کرده درست نیست و مبلغ فساد است. در واقع این موضوع به‌ضرر ناموس بشری است و به‌نوعی قوانین خلقت را به‌هم می‌ریزد. 

وی خاطرنشان کرد: قبل‌ترها بدین صورت بود که ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا و انگلیس هر تصمیمی که می‌گرفتند، اجرا می‌شد، اما الآن مردم زمان هستند که برای دریای سیاه تصمیم می‌گیرند. این مردم هستند که ورود کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را به دریای سرخ ممنوع کردند. کشورهایی که حق وتو را اشغال کرده‌اند باید بدانند که دنیا تغییر پیدا کرده است. 

شاکری درباره محورهای اصلی صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: به‌نظر بنده موضوعاتی چون تحولات منطقه و اقتدار ایران محورهای اصلی خواهند بود. 

او در ادامه تصریح کرد: هژمونی قدرت‌های بزرگ دیگر در دنیا جایگاهی ندارد و این کشورها باید بپذیرند که با حضور امکانات و فناوری‌های جدید در کشورهای کوچک، دیگر جایی برای آنها در این کشورها وجود ندارد. 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره نشان دادن اقتدار ایران توسط رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: ما توانستیم تحریم‌های فلج‌کننده را شکست دهیم. بنابراین کشورهای غربی نیابد نسبت به ما برخورد و نگاه از بالا به پایین داشته باشند. ما فرودست نیستیم که آنها فرادست باشند. لذا غرب باید به حقوق ملت‌ها احترام بگذارد. 

دبیرکل جمعیت جانبازان درباره مذاکره با کشورهای غربی در راستای لغو تحریم‌ها نیز یادآور شد: این مذاکرات همیشه وجود داشته است و ادامه‌دار خواهد بود. ما همیشه آماده مذاکره هستیم ولی باید این را بدانیم که با چه کسی نشست و برخاست داریم.

شاکری ادامه داد: ما به گفته شهید سلیمانی ملت امام حسین (ع) هستیم و نمی‌توانیم دست به دشمن و ظالم بدهیم و آنها را مظلوم بدانیم و با آنها پای مذاکره بنشینیم. 

شاکری همچنین  اظهار داشت: الآن چشم دنیا به آقای پزشکیان دوخته شده است. لذا رسانه ملی باید سفرها، صحبت‌ها و دیدار آقای پزشکیان را به‌نحو احسن پوشش دهد. همچنین آقای پزشکیان نیز باید مطالب خود را به‌شکل ویرایش‌شده تنظیم کند و چند جلوه ویژه و رفتار خاص در صحن سازمان ملل داشته باشد؛ مانند حرکت به‌یاد ماندنی شهید رئیسی در سازمان ملل که در یک دستش قرآن و در دست دیگرش تصویر شهید سلیمانی بود. 

او در پایان نیز افزود: برای ایشان آرزوی مؤفقیت داریم و ان‌شاءالله که دست‌پر برگردد.

خبرنگار: مهسا حنیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار