رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری جلسات شعر خوانی ضروری است و شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت ضمن خیر مقدم به شاعران فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. پیامبر اکرم (ص) نیز دیدار‌هایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشور‌های اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در تاریخ قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، اظهار داشت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است. شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند.

اوحدی جایگاه شعر را در بین هنر‌های دیگر بسیار ارزشمند دانست و عنوان‌کرد: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تأثیرگذار به ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شعر در دوران صدر اسلام اهمیت زیادی داشت، اظهار داشت: پیامبر (ص) به هنر شعر جهت دادند. باید قدر این سرمایه را دانست و از آن بهره‌مند شد، سرمایه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به آن تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تاکید کرد و گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار