نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت گفت: شاعران زندگی‌نامه شهدا را دستمایه تولید آثار فاخر هنری قرار دهند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم گفت: شعر جزو هنر‌های اصلی است و به عنوان ضمیمه ادبیات نیست. هنر شعر کار پیچیده و حساسی است. آنچه تحت هنر است بر اساس ذات مقدس باری تعالی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خلق آثار هنری توسط هنرمندان اظهارداشت: هنر نزد خالق هستی است و ما نمی‌توانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم. فقط بخشی از آن را می‌توانیم خلق کنیم و شناخت عالم آفرینش یک علم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با الهام هنرمندان از طبیعت، گفت: علم، هنر و اخلاق در نظام آفرینش نهفته است. اثر هنری که شعر جزو آن است کارکرد مهم آن این است که همراه خیال باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با تاکید بر خلق آثاری در مورد شهدا و رشادت‌های آنها در سال‌های دفاع مقدس، گفت: وظیفه شاعران خلق آثاری برای زنده‌نگه داشتن یاد شهدا است تا رشادت‌های آنها به نسل‌های آینده انتقال داده شود. لازم است که شاعران زندگی‌نامه شهدا را دستمایه تولید آثار فاخر هنری قرار دهند.

برچسب ها: شاعر ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار