همتی بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه کریدور شمال به جنوب به عنوان یک مسیر ترانزیتی مناسب برای تقویت همکاری‌های میان ایران، روسیه، هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

عبدالناصر همتی در دیدار امروز خود با ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، بر اجرایی شدن هر چه سریع تر پروژه کریدور شمال به جنوب به عنوان یک مسیر ترانزیتی مناسب برای تقویت همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران، روسیه ، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم روسیه از پروژه بزرگ کریدور شمال – جنوب به صورت جدی حمایت نماید.

همتی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری سایر کشورها در این مسیر حمایت می کند و آمادگی دارد با ارائه مشوق های خاص سرمایه گذاری، مشارکت سایر کشورها در این پروژه را تسهیل نماید.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: امیدواریم شاهد گسترش سرمایه گذاری های روسیه در ایران و خصوصاً در نفت وپروژه های زیر ساخت لجستیکی وترانزیتی باشیم.

ایگور لویتین دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه نیز طی سخنانی در این نشست  از اختصاص بودجه‌ای برای اجرای پروژه رشت به آستارا توسط رئیس جمهور این کشور خبر داد و گفت، حجم باری که از محل این پرژه قابل انتقال است، بالغ بر ۱۵ میلیون تن است که تا ۳۰ و ۵۰ میلیون تن نیز قابلیت بهره برداری دارد.

وی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور کنفدراسیون روسیه برای اجرای هر چه سریع تر پروژه کریدر شمال – جنوب خبر داد و گفت: مطابق دستور، اجرای این پروژه شروع شده و بانک "و ت ب" روسیه در حال اجرای آن است.

لویتین اظهار داشت: در حال حاضر بخش اول پروژه کریدر شمال – جنوب و در واقع بخش فنی آن به پایان رسیده و ما نیازمند هماهنگی با وزارت اقتصاد بابت ورود به بخش اجرا هستیم.

برچسب ها: اقتصاد ، رشد اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار