مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از پیشتازی این استان در نصب پنل خورشیدی خانگی در کشور با هدف ارتقای تولید انرژی و کاهش هزینه‌های مصرف خبر داد.

بتول شهرکی گفت: تاکنون برای تامین پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان تامین مالی برای خرید هشت هزار و ۲۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی از محل منابع در اختیار استان به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال و نصب ۲ هزار و ۴۰۰ پنل در حوزه سیستان و برگشت منابع بعد از اتصال به شبکه برق مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین شناسایی منابع درآمدی جدید و تحقق آن از محل ساماندهی سوخت در سیستان و بلوچستان و متعاقب آن عقد تفاهم نامه با بانک‌های عامل در راستای حمایت از طرح‌های اولویت دار و سرمایه گذاری کلان شامل سهم پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی منابع استان و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سهم بانک‌های عامل از دیگر اقدامات در حوزه نوآوری‌های استان در استفاده از انرژی‌های نو بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه انرژی‌های نو گفت: این استان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه‌ها به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت‌های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر باد‌های پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از ۶ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه‌ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آنها می‌توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، انرژی زمین گرمایی آتش فشان نیمه خاموش تفتان و بزمان، انرژی امواج اقیانوسی دریای بزرگ چابهار با ارتفاع بیش از ۱۲ متر در فصل مونسون ظرفیت و توانمندی بالا و قدرتمندی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

شهرکی خاطر نشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان نعمت خدادادی با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در استان‌های مرکزی و جنوبی کشور بویژه منطقه سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های تحمیلی بر خانواده ها، می‌تواند در سبد کالای غیر نفتی صادراتی و در آمد‌های ارزی بسیار موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
اینم بگوبایدنیروگاهای خورشیدی دربلوچستان نصب میکردید
وبادی هارودرزابل اماالان همه خورشیدیهارودرزابل توان طوفان نصب کردید
امادربلوچستان خبری نیست
آخرین اخبار