مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جشن غنچه‌ها با حضور بیش از ۱۲ هزار نوآموز همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.

حسن بروشکی  در آیین برگزاری جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان کودکستانی اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت همزمان با سراسر کشور جشن غنچه‌ها در مدارس شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان با حضور نوآموزان کودکستانی برگزار شد.

وی بیان کرد: با هدف تقویت تعامل نوآموزان با مربیان و همسالان خود و ساختن زمینه فکری و فراهم کردن شرایط یادگیری، نوآموزان کودکستانی فرآیند تعلیم و تربیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از دیگر اهداف حضور نوآموزان در کودکستان‌ها را پذیرش استقلال در کودک، آسان شدن فرایند جدایی از پدر و مادر، مهارت دوست‌یابی و تقویت برقراری ارتباط، آموزش مهارت‌های اجتماعی، شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودک بیان کرد.

وی ادامه داد: در دوره کودکستان تلاش خواهد شد تا زمینه تقویت آمادگی روانی و ذهنی برای یادگیری بهتر نوآموزان فراهم شود و نوآموزان پیش دبستانی محبت پذیری و اقتدار عاطفی خود را تجربه کنند.

بروشکی خاطرنشان کرد: در دوره کودکستان رشد زبان و گفتار، رشد جسمی و حرکتی، رشد ذهنی و اجتماعی و رشد عاطفی و شناختی رقم می‌خورد.

وی اظهار کرد: در این دوره افزایش اشتیاق کودکان برای ورود به مدرسه و اجتماع و تاثیر پذیری کودک در مدرسه که به یقین بیشتر از خانه و خانواده محقق می‌شود؛ رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار