معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز گفت: زنگ جشن غنچه‌ها با حضور بیش از ۲۰ هزار نوآموز پیش دبستانی نواخته شد و این کودکان در طول سال تحصیلی تحت پوشش خدمات آموزشی در مدارس استان قرار می‌گیرند.

الموتی با بیان اینکه ۷۷۰ مرکز آموزشی کار آموزش این نوآموزان را در سراسر استان به عهده دارند گفت: دوره پیش دبستانی بخشی از نظام آموزش و پرورش است که با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضور در رده‌های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است.

 

او تصریح کرد: کودکان در دوره پیش دبستانی مهارت‌های خودآموزی، مسئولیت پذیری و نحوه مصرف میان وعده و مهارت‌های اساسی اجتماعی در یک محیط گروهی را می‌آموزند.

 

الموتی گفت: از مزایای پیش دبستانی این است که کودک در یک محیط دوست داشتنی و ساختار یافته با رنگ، صداها، بافت ها، طرح کلاس، فعالیت‌های مختلف و کتاب‌ها رشد می‌کند و مغزش به او کمک می‌کند تا این کد‌های آشنایی راپردازش کرده و احساس امنیت و تعلق خاطر را تجربه کند.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز گفت: دوره پیش دبستانی یک دوره بسیارمهم در موفقیت آموزشی یک دانش آموز است، زیرا در این دوره کودکان مقدمات خواندن و نوشتن مانند تصویرخوانی، تقویت مهارت‌های زبانی، طبقه بندی، آمادگی نوشتن، تقویت حواس دیداری، شنیداری و گفتاری در قالب فعالیت‌های جذاب و بانشاط و موردعلاقه کودک از قبیل نقاشی، کاردستی، شعر، قصه و آزمایش‌های ساده و بازی را به صورت غیرمستقیم در قالب واحد‌های کار مشخص آموزش می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار