دادگاه پاکستان ۱۰ نماینده از حزب نخست وزیر زندانی و سابق این کشور را پس از نزدیک به یک هفته بازداشت با قرار وثیقه ۱۰۰ دلاری آزاد کرد.

دادگاه ضد تروریسم در پاکستان روز دوشنبه ۱۰ نماینده حزب عمران خان، نخست وزیر سابق و زندانی این کشور را به قید وثیقه آزاد کرد.

براساس گزارش النشره، حداقل ۳۰ نفر از حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) ، از جمله ده نماینده مذکور، روز سه شنبه، دو روز پس از تظاهرات بزرگ در اسلام آباد، بازداشت و به زندان فرستاده شدند، اما امروز دوشنبه دادگاه ضد تروریسم اجازه آزادی آنها را با وثیقه ۳۰۰۰۰ روپیه‌ای (۱۰۰ دلار) داد.

حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) از زمان زندانی شدن عمران خان در ماه اوت سال گذشته به دلیل یک سری اتهامات که به گفته وی انگیزه‌های سیاسی بوده و برای برکناری وی از قدرت طراحی شده است، مورد سرکوب امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس قانون جدید مربوط به تظاهرات و قانون ضد تروریسم، اتهاماتی علیه این ده نماینده مطرح شد که برخی از آنها در دفاتر خود در مجمع عمومی بازداشت شدند.

آنها متهم به نقض قانون اجتماعات مسالمت آمیز و امنیت عمومی بودند که چند روز قبل از برگزاری تظاهرات تصویب شد، اقدامی که گروه‌های حقوق بشر آن را تلاشی برای محدود کردن آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز می‌دانند.

از زمانی که خان دو سال پیش برکنار شد، اختلافاتی بین حزب تحریک انصاف و ارتش وجود داشت. این وضعیت پس از دستگیری نخست وزیر سابق برای اولین بار به اتهام فساد در می ۲۰۲۳ بدتر شد.

حامیان او تظاهراتی را سازماندهی کردند که برای روز‌ها ادامه یافت، گاهی اوقات با خشونت آمیخته شد و آن‌ها به تأسیسات نظامی حمله کردند. اما مقامات پاکستان به رهبری ارتش، یک کمپین امنیتی گسترده را علیه تحریک انصاف پاکستان اجرا کنند.

اما این کمپین نتوانست بر محبوبیت خان تأثیر بگذارد و نامزد‌های مورد حمایت نخست وزیر سابق اکثر کرسی‌ها را در انتخابات ۲۰۲۴ به دست آوردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار