براساس آخرین داده‌های منتشر شده در انگلیس اعتیاد جوانان این کشور به کتامین به یک مشکل همه‌گیر در انگلیس تبدیل شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که کلینیک‌های تخصصی کتامین طی دو سال گذشته افزایشی را در تعداد جوانانی که به آنها مراجعه می‌کنند، ثبت کرده‌اند که بسیاری از آنها در مواجهه با درمان‌های رایج با مشکل مواجه هستند.

براساس گزارش آر تی، Owen Bowden-Jones، روانپزشک مشاور مطرح انگلیسی در مصاحبه با گاردین در این خصوص گفت که پس از افزایش بسیار چشمگیر محبوبیت کتامین، که این دارو را به یک معضل ملی تبدیل کرد، شاهد افزایش آشکار تعداد جوانانی بوده است که اکثر آنها از آن برای درمان اختلالات عاطفی خود استفاده می‌کنند.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد افرادی که به دنبال درمان اعتیاد به کتامین در خدمات سرویس سلامت ملی انگلیس «NHS»، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ از ۱۱۴۰ به ۲۲۱۱ نفر افزایش یافته است. از سویی دیگر نسبت جوانانی که تحت درمان سوء مصرف کتامین قرار گرفتند از کمتر از ۱ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

کلینیک‌های خصوصی نیز افزایش‌هایی را گزارش کرده‌اند، Addictions UK می‌گوید این تعداد از ۱۹۸ در سال ۲۰۲۰ به ۳۹۷ در سال ۲۰۲۳ دو برابر شده است. Rehabilitation UK که با کلینیک‌های درمانی انگلیس همکاری می‌کند، در سال ۲۰۲۳، ۴۰۰۰ درخواست دریافت کرد که کتامین تا کنون ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۴ را تشکیل می‌دهد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳، ۱۵ درصد بود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار