رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: گروه‌های جهادی با هدف محرومیت زدایی و مشارکت در اجرای طرح‌ها باید تقویت شود.

سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه چهار موضوع گسترش گروه‌های جهادی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد گفت: ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای به منظور آموزش از داخل گروه‌های جهادی در سطح کشور راه اندازی شد.

او با بیان اینکه باید در ۱۰ هزار محله کشور قرارگاه جهادی راه اندازی شود، افزود: در قرارگاه محله اکنون به استاندارد لازم نرسیدیم و فعلا در هزار محله قرارگاه راه اندازی شده است.

سردار زهرایی وظایف این قرارگاه‌ها را محرومیت زدایی و آموزش در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۶۲ هزار گروه جهادی فعال در کشور داریم که برای ارائه خدمات تخصصی به مردم برای گروه‌های جهادی مجوز صلاحیت‌های حرفه‌ای صادر شد.

او به اقدامات گروه‌های جهادی دارای صلاحیت حرفه‌ایدر حوزه آبرسانی اشاره کرد و افزود:پارسال با همت بسیج سازندگی دو هزار و ۳۸ روستا در کشور آبرسانی شد و ۱۹ هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی نیز در سطح کشور به بهره برداری رسید.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه برای ۷۵۰ طرح درکشور حدود هزار میلیارد تومان بدون اعتبارات دولتی هزینه شده، گفت: امسال ۱۵۰۰ زندانی از محل اعتبارات بسیج سازندگی، آزاد شدند و در شش ماه نخست امسال بیش از چهار هزار جهیزیه به خانواده‌ها تحویل شد.

او با بیان اینکه در حوزه ایجاد، فرصت و تثبیت شغلی گام‌های موثری برداشتیم افزود: پارسال از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده، ۱۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد و ۵۷ هزار شغل پایدار شد.

سردار زهرایی گفت: امسال گفت: امسال نیز برای افزایش صد هزار شغل پایداردر کشور، با همت دولت و مجلس ۱۰ همت اعتبار جذب شد.

او همچنین از بهره برداری ۳۷۰ طرح بسیج سازندگی اکنون در مازندران خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار