معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان از راه‌اندازی ۲۱ رشته جدید مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

امین صادقی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و مراجعه متعدد به وزارت عتف و رایزنی‌های صورت گرفته، موفق به راه اندازی چند رشته جدید و اخذ مجوز تمدید پذیرش مجدد دانشجو در تعداد زیادی از رشته‌ها شدیم.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای نخستین بار در ۱۰ رشته جدید در مقاطع تحصیلی مختلف پذیرش دانشجو خواهیم داشت و همچنین مجوز پذیرش مجدد دانشجو در ۱۱ رشته نیز توسط این معاونت دریافت شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان اضافه کرد: رشته‌های فلسفه، سینما و مهندسی صنایع در دانشکده قروه رشته‌های جدید مقطع کارشناسی، رشته‌های حقوق بین الملل، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری، مهندسی شیمی گرایش فرآیند‌های جداسازی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی، علوم و مهندسی باغبانی گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی، اقتصاد کشاورزی گرایش بازاریابی محصولات کشاورزی و زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع دکتری، رشته‌های جدید هستند.

صادقی ضمن ابراز خرسندی از اخذ این مجوز و افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کردستان، بیان کرد: علاوه بر توسعه کمی، بر موضوع کیفی سازی آموزش نیز تمرکز کرده و حرکت به سوی ارتقا کیفیت آموزشی آغاز شده که بدون شک تحقق این امر با همکاری همه اعضای هیات علمی میسر می‌شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی رشته‌های جدید علاوه بر پذیرش دانشجوی داخلی، بستر‌های لازم را برای پذیرش دانشجویان بین الملل و توسعه بین المللی دانشگاه فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.