سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: به همت مهندسین متروی شیراز تاکنون ۵۲ قطعه بومی‌سازی شده که صنعت ریلی متروی این کلان‌شهر را از واردات این قطعات از کشور‌های خارجی بی‌نیاز کرده است.

علی کلانتری اظهار کرد: مهندسین مترو شیراز در راستای اجرای سیاست‌های کلی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و برای غلبه بر تحریم‌ها و حمایت از تولید داخل و باهدف صرفه‌جویی ارزی و کاهش وابستگی به خارج اقدام به ساخت داخل بعضی از قطعات و تجهیزات موردنیاز کرده‌اند.

به گفته او، به همت مهندسین متروی شیراز تاکنون ۵۲ قطعه بومی‌سازی شده که صنعت ریلی مترو شیراز را از واردات این قطعات از کشور‌های خارجی بی‌نیاز کرده است که با استفاده و بکار گیری قطعات ساخت داخل تاکنون بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: به جوانان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اعتماد شد که نتیجه آن تولید قطعات بومی و محصولات دانش‌بنیان است. این تولیدات و قطعات داخلی پس از تولید، در مرحله اجرا و استفاده قرار گرفتند و خوشبختانه بازدهی مطلوبی را ارائه داده‌اند. با ظهور این تولیدات، نیاز به تأمین قطعات از کشور‌هایی مثل آلمان، هلند، فرانسه، سوئد، ایتالیا و ... برطرف شد.

کلانتری بیان کرد: برخی از این قطعات مانند قطعه روانکار (ضد سایش چرخ قطار) و قطعه کوپلر (متصل‌کننده‌های وسایل نقلیه ریلی)، سیستم سیگنالینگ، سیستم برق بالاسری، لنت‌های ترمز قطار و همچنین شیشه‌های دور و جلوی قطار و قطعه گریس پمپ اتوماتیک در حال استفاده در مترو شیراز هستند که در جای خود مهم و حیاتی هستند.

او با بیان اینکه این محصولات علاوه بر اشتغال‌زایی نخبگان کشور به‌خصوص نخبگان شیرازی، جلوگیری از خروج ارز از کشور را نیز به دنبال داشته است، گفت: برخی از این محصولات که به‌عنوان محصولات ستاره‌دار معرفی‌شده است برای اولین بار توسط سازمان حمل‌ونقل ریلی پیشنهادشده است که بسیاری از آنها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شیرازی تولید و ساخته‌شده است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز ضمن دعوت از صنایع مرتبط با حوزه ریلی و شرکت‌های داخلی علاقه‌مند و توانمند در تولید تجهیزات و قطعات ویژه مترویی گفت: مترو شیراز تلاش دارد تا با بهره‌گیری از امکانات صنایع شناسایی‌شده، در راستای خودکفائی و رشد و بالندگی سازمان گام بردارد. با این اقدام ارزشمند، توان صنعتی کشور در تولید تجهیزات و قطعات ویژه حمل‌ونقل ریلی شتاب بیشتری گرفته و فرصت‌های شغلی متعدد و متنوعی جهت به‌کارگیری نیرو‌های متخصص داخلی فراهم می‌شود.

کلانتری اعلام کرد: حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز آمادگی دارد تا درزمینه طراحی، تولید و ثبت محصولات جدید، به فعالان صنایع مرتبط ریلی و نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه و شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات مشاوره‌ای ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار