رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: طراحی سوالات و آماده سازی سایت برای برگزاری المپیاد ترکیبیات در مهر سال جاری به پایان خواهد رسید.

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که المپیاد ترکیبیات حوزه تئوری علوم کامپیوتر و ریاضی است؛ گفت: این المپیاد نقش مهم و پررنگی در المپیاد ریاضی، کامپیوتر و هوش مصنوعی دارد.

وی با بیان این که المپیاد ریاضی، رایانه و هوش مصنوعی به صورت بین المللی سه سال است که برگزار می‌شود؛ افزود: امسال فارغ التحصیلان باشگاه چهارمین دوره المپیاد را برگزار می‌کنند. این مسابقات برخط بوده و به صورت آنلاین تصحیح می‌شود.

وی با بیان این که این آزمون تئوری و برخط برگزار می‌شود؛ افزود: کشور‌ها می‌توانند به صورت آنلاین رتبه خود را مشاهده کنند. همچنین این آزمون به صورت گروهی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: جزء معدود المپیاد‌هایی است که پیش از شرکت در المپیاد اصلی برگزار می‌شود و کشور‌ها برای حضور در این آزمون‌ها حتما باید فیلتر‌هایی همچون شرکت در آزمون مقدماتی را رد کنند تا به سطح بالاتر برسند.

وی با این که طراحی سوالات این آزمون مهر به پایان می‌رسد؛ تصریح کرد: طراحی سوالات  و آماده سازی سایت برای برگزاری المپیاد ترکیبیات در مهر سال جاری به پایان رسیده و حدود ۱۳ آبان این المپیاد برگزار می‌شود. 

وی با بیان این که بیش از ۷۰ نفر در گروه طراحی و برگزاری حضور دارند؛ اظهار کرد: از این تعداد حدود ۱۵ نفر در کمیته علمی و ترجمه سوالات، ۴۰ نفر مصحح برخط، ۳۰ نفر در تیم اجرایی و ۱۰ نفر در هماهنگی سایت و فناوری اطلاعات حضور دارند. 

حسینی با بیان این که طراحی سوالات بر اساس آزمون مربوطه با یکدیگر متفاوت است؛ افزود: در برخی از المپیاد‌ها همچون ریاضی٬ کشور‌های مختلف سوالات را به کمیته بین المللی ارسال کرده و کمیته سوالات را طراحی می‌کند؛ اما در برخی از المپیاد‌ها همچون فیزیک مسئولیت طراحی سوال بر عهده کشور برگزار کننده است. 

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان این که سوالات المپیاد‌هایی همچون فیزیک صرفا یک روز قبل از آزمون توسط کشور‌ها بررسی می‌شوند؛ تصریح کرد: کشور‌ها صرفا از لحاظ چالش علمی سوالات را بررسی می‌کنند. سوالات امسال المپیاد فیزیک از نظر کشور‌های شرکت کننده بهترین سوالات تاریخ المپیاد فیزیک بود. 

وی با بیان این که المپیاد هوش مصنوعی هنوز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست؛ افزود: ما در تلاش هستیم تا المپیاد هوش مصنوعی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شود.

او با بیان این که در صدد هستند تا پسران المپیادی از سربازی معاف شوند؛ افزود: متاسفانه این طرح نیز هنوز انجام نشده و ما درصدد هستیم تا این سد برای المپیادی برداشته شود. البته، چون بیش‌تر المپیادی‌ها عضو بنیاد نخبگان هستند پروژه جایگزین سربازیشان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار