مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: معاینه فنی رایگان و خارج از نوبت سرویس مدارس در ۴ مرکز انجام می‌شود.

سید محمد مهدی میرزایی قمی اظهار کرد: چهار خط معاینه فنی در مراکز سراج، شقایق، شهید آبشناسان و شهید چمران به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودرو‌ها به صورت ویژه و خارج از نوبت تخصیص یافته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به اهمیت ایمنی در این خودرو‌ها و الزام داشتن معاینه فنی برای اخذ مجوز سرویس مدارس تصریح کرد: چک لیست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت بوده و این خودرو‌ها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرند. از مسئولین مدارس تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خانواده‌ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش یک ماه نگذشته استفاده کرده و به شدت در این خصوص حساسیت‌های لازم را لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: بدون تردید مراجعه این خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی‌های لازم جهت تردد است. امسال برای نخستین بار جهت تشخیص و اطمینان مدارس و والدین از وضعیت ایمنی این خودروها، معاینه فنی سرویس مدارس در مراکز شهر تهران رتبه بندی شده و برچسب ویژه‌ای با مشخصه "معاینه فنی ویژه سرویس مدارس" بر شیشه این خودرو‌ها الصاق می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران درخصوص مراجعه این خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد: در مصوبه سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر تهران با عنوان"برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان" علاوه بر الزام معاینه فنی، شرایط کنترلی ویژه‌ای نظیر بررسی سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و مجهز بودن به وسایل کمک‌های اولیه و اطفاء حریق و نیز علایم ممیزه و تجهیزات شناسایی نیز پیش بینی شده است که این موارد صرفا" در مراکز معاینه فنی شهر تهران کنترل می‌شئد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به پذیرش خودرو‌های سرویس مدارس در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: پذیرش در سایر مراکز انجام می‌شود، اما در چهار مرکز صدرالاشاره خطوطی مختص پذیرش این خودرو‌ها پیش بینی شده که سرویس مدارس می‌توانند از خدمات آن مراکز بدون معطلی و در کمترین زمان استفاده کنند.

میرزایی قمی با اشاره به اینکه برای خودرو‌های سواری و ون تاکسی تهران حمایت‌های مالی ویژه‌ای در نظر گرفته شده و هزینه مراجعه نخست این خودرو‌ها رایگان است، اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات رایگان به خودرو‌های تاکسی سرویس مدارس، با توجه به کنترل‌های ویژه و مضاعفی که برای خودرو‌های سرویس مدارس انجام می‌شود در میز خدمت این مراکز کارشناسان متخصص به منظور ارائه مشاوره فنی و پاسخگوئی به سئوالات رانندگان محترم سرویس مدارس در صورت نیاز مستقر شده اند.

وی درخصوص نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران هم توضیح داد: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران روزانه در حدود ۴ هزار دستگاه خودرو مراجعه می‌کنند. مراکز شهید آبشناسان و دماوند در روز‌های شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ صبح الی ۲۰ و سایر مراکز معاینه فنی و واحد‌های سیار معاینه فنی از ساعت ۷ الی ۱۸ فعال هستند. ضمنا با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان در ایام هفته به علت مشغله کاری فرصت مراجعه به مراکز را ندارند لذا جهت رفاه حال این افراد تعدادی از مراکز در ایام تعطیل نیز فعال هستند. شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران به آدرس inspection.tehran.ir و یا با شماره سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار