معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه میزان وصول حقوق دولتی برای سال جاری کردستان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: تا پایان مرداد ماه ۷۹۴ میلیارد تومان از این تعهد، وصول شده است.

مهدی سیفی باغی خانی تعداد پروانه‌های بهره برداری موجود در حوزه معادن استان را ۳۶۷ مورد عنوان کرد و گفت: از مجموع معادن استان ۲۳۰ فقره فعال و ۹ مورد در حال تجهیز و مابقی غیرفعال است.

وی با بیان اینکه اشتغال اسمی معادن استان ۵ هزار و ۳۴۱ نفر است، اظهار کرد: اشتغال واقعی ایجاد شده در معادن استان ۴ هزار و ۹۵۰ نفر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ پروانه بهره برداری، ۱۰ مورد گواهی کشف، ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن در استان صادر شده است.

سیفی باغی خانی با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است، ادامه داد: ۱۸ گونه ماده معدنی در این استان وجود دارد و از لحاظ تنوع ماده معدنی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه میزان وصول حقوق دولتی برای سال جاری کردستان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است، یادآور: تا پایان مرداد ماه ۷۹۴ میلیارد تومان از این تعهد، وصول شده که بر اساس قانون باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی به استان بازگردانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.