ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع از امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه به مدت ۴ روز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز به کار کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع از امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه به مدت ۴ روز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور ارتش و امیر ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افتتاح شد.

 سرهنگ محمدتقی پرتوی، رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در افتتاح این نمایشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: هرساله به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) و آغاز هفته دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع هستیم.

سرهنگ پرتوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه میزبان ناشران و فعالان حوزه صلح و دفاع هستیم، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی، تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع با کشور‌های دیگر و معرفی فعالیت‌ها و اقدامات صلح‌طلبانه و بشردوستانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ادامه داد: اهم فعالیت‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه ایران اسلامی که در قالب یگان‌های حافظ صلح در کشور‌های مختلف و همچنین فعالیت‌های خدمت رسانی و امدادرسانی ایران در حوادث مختلف از جمله بلایای طبیعی انجام شده است در قالب این نمایشگاه و کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود، ارائه می‌شوند.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این نمایشگاه در تالار همایش شهید سرلشکر فلاحی دافوس ارتش برگزار می‌شود، مقامات و شخصیت‌هایی از نیرو‌های مسلح و وابستگان نظامی کشور‌های خارجی مقیم تهران حضور دارند. همچنین نمایندگانی هم از دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران در این مراسم حضور دارند.

 رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع ادامه داد: یکی از مباحث محوری که امسال در نمایشگاه کتاب صلح و دفاع به آن پرداخته شد، تجلیل از سفیر آفریقای جنوبی به مناسب اقدامات بشردوستانه این کشور برای حمایت از مردم مظلوم غزه است.

وی اضافه کرد: همانگونه که اطلاع دارید آفریقای جنوبی پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را به دیوان بین‌المللی لاهه برده و آقای سیریل رامافوسا، رئیس جمهور این کشور بر پیگیری پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است و بدلیل اینکه یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه رصد و پایش فعالیت‌های صلح‌طلبانه و بشردوستانه است لذا با حضور سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران از اقدامات آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم غزه تجلیل خواهد شد. 

سرهنگ پرتوی گفت: برخی کشور‌ها هم در قالب ارسال پیام صلح در این نمایشگاه مشارکت دارند و در روز اختتامیه پیام آنها در قالب کلیپ ویدیویی منتشر می‌شود.

امیر ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر چه اسم این دانشگاه، دانشگاه جنگ است، اما برای صلح تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاع سطح آمادگی دفاعی برای کشور ادامه داد: ما هم مانند نیرو‌های مسلح سایر کشور برای دفاع از کشورمان تلاش می‌کنیم، اما خواست ما صلح و دوستی است و ارتقاع آمادگی و کسب دانش نظامی را راهی برای برقراری صلح و حفظ تمامیت ارضی کشور می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار