رئیس کل دادگستری گلستان از حمایت‌های قضایی برای ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های زندانیان استان خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: با کمک و پیگیری انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گرگان، فرزندان در آستانه ترک تحصیل این خانواده‌ها شناسایی شدند و با اقدامات حمایتی، کار ثبت نام ۵۵۵ دانش آموز این خانواده‌ها در مدارس صورت گرفت.

آسیابی افزود: برای این دانش آموزان بسته‌های نوشت افزار، کیف، کفش و لباس هم تامین و تحویل شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تا اول مهر، برای هر یک از این دانش آموزان به منظور تامین هزینه‌های تحصیل، یک میلیون تومان واریز می‌شود و در طول سال تحصیلی هم این حمایت‌ها مستمر خواهد بود و وضعیت این دانش آموزان از سوی انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان رصد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرکشی از وضعیت معیشتی این خانواده‌ها و فرزندان آنها با نظارت دادستان مرکز استان در طول سال انجام می‌شود و با کمک خیران برای رفع نیاز‌ها و مشکلات آنان تلاش می‌می شود.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ خانواده‌ای که سرپرست آنان دوران محکومیت خود را می‌گذراند، تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان هستند و خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی به آنان ارائه می‌شود.

اسپانلو با اشاره به تلاش برای توانمندسازی خانواده‌های مددجویان، گفت: در این راستا علاوه بر برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای فرزندان و همسران مددجویان تحت پوشش، تسهیلات نیز به منظور کمک به راه اندازی کسب و کار به آنان داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.