مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: بیش از ۲۰۰ طرح مشاوره خدمات کسب و کار طی سه سال اخیر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم ارائه شد که تاثیر فراوانی در رشد فعالیت‌های اقتصادی استان داشت.

وحید آشتیانی  با اشاره به فعالیت گسترده کلینیک صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه در زمینه مشاوره به کسب و کار‌ها در زمینه‌های گوناگون، گفت: در راستای عارضه‌یابی و تعریف طرح‌های بهبود و سایر پروژه‌های خدمات کسب و کار در واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بیش از ۲۰۰ پروژه مشاوره صنعتی توسط کلینیک صنعتی استان و با حمایت مالی مستقیم این شرکت انجام پذیرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: کلینیک صنعتی استان از سال۹۷ کار خود را به طور رسمی آغاز کرده‌است و بیش از ۵۰ مشاور خبره در زمینه‌های مختلف همچون دانش بنیان، تأمین مالی، بازاریابی، تسهیلگری کسب و کسب و کار، انتقال فناوری، عارضه یابی، استاندارد و سایر بخش‌های مورد نیاز تولیدکنندگان در این کلینیک مستقر هستند که از ابتدای فعالیت شرکت بیش از ۲۰۰ پروژه عارضه‌یابی و بهبود کسب و کار را با موفقیت و رضایت مدیران واحد‌های صنعتی انجام داده‌اند که این آمار در کشور بی‌نظیر بوده‌است.

او ادامه داد: فرآیند کاری کلینیک صنعتی با عارضه‌یابی اولیه توسط مشاورین متخصص آغاز می‌گردد و سپس با انجام پروژه‌های بهبود در راستای مواردی که چالش‌ها و اولویت‌های اصلی عارضه‌یابی تشخیص داده شده‌اند سعی می‌شود که بهره‌وری و ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی ارتقا یابد که این امر کمک جدی به جهش تولید و افزایش ارزش افزوده بخش تولید در چرخه اقتصادی می‌نماید.

آشتیانی توضیح داد: متقاضیان برای استفاده از ظرفیت‌های کلینیک می‌توانند از طریق پایگاه eservice.isipo.ir و یا مراجعه به کلینیک صنعتی واقع در میدان مخابرات شهرک شکوهیه به مشاورین کلینیک متصل شده و از خدمات آن بهره ببرند.

گفتنی است حجم قابل توجه جواز‌های تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت قم نشان دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تاکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند.

بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار