دو بانوی کشتی گیر قمی پس از کسب مدال‌های طلا و نقره در رقابت‌های پنجمین دوره‌ی بازی‌های جهانی ۲۰۲۴ کشتی آلیش با استقبال ورزش دوستان به قم بازگشتند.

در مراسم استقبال از دو بانوی قمی قهرمان کشتی آلیش جهان جمعی از ورزشکاران، شاگردان و مسئولان ورزش و جوانان استان از خانم‌ها ام البنین محسنی برنده‌ی مدال طلا وزن ۶۵ کیلوگرم و خانم عاشوری صاحب مدال نقره در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم در رقابت‌های پنجمین دوره بازی‌های جهانی ۲۰۲۴ عشایر جهانی استقبال کردند.

ام البنین محسنی در این مسابقات در وزن ۶۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ حریفی از کشور روسیه را پشت سر گذاشت، در دور سوم با نتیجه ۹ بر ۲ نماینده چین را شکست داد و سرانجام در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۴ نماینده ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

خانم عاشوری دیگر بانوی قهرمان نیز در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم در دور نخست با ضربه فنی از سد نماینده گرجستان گذشت، در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نماینده کشور لهستان به برتری دست یافت و در مبارزه بعدی با نتیجه ۱۲ بر ۵ نماینده چین را مغلوب کرد، اما در دیدار نهایی مغلوب حریف قرقیزستانی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

پنجمین دوره بازی‌های جهانی ۲۰۲۴ عشایر در شهر آستانه قزاقستان با شرکت ۱۲۴ کشور برگزار شد.

برچسب ها: آلیش ، اخبار ورزشی قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار