رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت:این استان رکورددار واژگونی‌های درون شهری کل کشور است و در صدر قرار دارد.

سرهنگ قنبرزاده گفت: با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری تصادفات رانندگی درون شهری استان آذربایجان شرقی و مقایسه با آمار تصادفات کشور مشخص شده که واژگونی‌های درون شهری استان نسبت به کل کشور در صدر قرار دارد.

وی افزود: علت اصلی واژگونی‌ها در استان سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از استفاده از مواد روان گردان و سایر اقلام است.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: جوانان و افرادی که بیشتر دنبال هیجان رانندگی هستند بیشتر از همه در معرض خطر واژگونی قرار دارند و این نوع تصادفات بیشتر در سر پیچ‌ها و شرایط خاص معابر اتفاق می‌افتد.

سرهنگ قنبرزاده گفت: اگر سرعت وارد شده به پیچ بیشتر باشد نیروی گریز از مرکز باعث پرتاب وسیله نقلیه از قوس پیچ می‌شود.

وی در توصیه‌ای به والدین اظهار کرد: والدین باید نظارت بیشتری به رفتار‌های رانندگی فرزندان خود داشته باشند و از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به خصوص برای افرادی که فاقد گواهینامه بوده و یا درک صحیحی از رانندگی ندارند جدا پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین سنین رانندگان که در خودروی آنها واژگون رخ می‌دهد جوانان با سن ۱۸ الی ۲۵ سال هستند.

سرهنگ قنبرزاده خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان ضمن کنترل سرعت در مسیر‌های پر حادثه با رانندگان پر حادثه به صورت جدی برخورد می‌کند و ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی گواهینامه رانندگی ایشان اخذ و جهت طی مراحل به طرح غربالگری معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار