رئیس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: تیم‌های گلستان و خوزستان به فینال هجدهمین دوره مسابقات کبدی جوانان کشور راه یافتند.

نواب تازه قلعه رئیس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: در پایان روز دوم هجدهمین دوره مسابقات کبدی جوانان کشور ۲ تیم خوزستان و گلستان به فینال راه یافتند و تیم‌های اصفهان و البرز نیز رده بندی را برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این مسابقات با حضور ۲۳ تیم از سراسر کشور به میزبانی شهرستان مهاباد از روز جمعه ۲۳ تیر آغاز شد و فردا به پایان خواهد رسید.

رئیس هیات کبدی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها، تیم‌هایی از استان‌های ایلام، البرز، آذربایجان‌غربی، اصفهان، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، قم، مازندران، قزوین، لرستان، یزد، همدان و فارس حضور دارند.

وی یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات با تشخیص کمیته فنی به تیم ملی جوانان راه پیدا می‌کنند.

کَبَدی یا زو یک بازی و ورزش است که بیش‌تر در هند و پاکستان و ایران رواج دارد. سال ۱۳۸۱ برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.

مهاجمان ۲ تیم در حالی که به‌طور مرتب کلمهٔ «کبدی‌کبدی» را تکرار می‌کنند با انجام حرکات حمله و دفاع و جابه‌جایی تلاش می‌کنند تا با لمس کردن یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند.

تعویض در این بازی هیچ محدودیتی ندارد. در صورت تساوی ۲ تیم در وقت‌قانونی، پنج حمله از سوی هر کدام از ۲ تیم انجام می‌شود و اگر باز هم مساوی شدند، حمله یک‌به‌یک پِیگیری می‌شود.

بازی کبدی دارای خطوطی در زمین و قوانینی خاص است که در طول بازی باید رعایت شود تیم‌ها به‌نوبت «مهاجم» را در طول خط مانع نیمه به زمین حریف ارسال نموده و تیمی که بیش‌ترین امتیاز را در پایان بازی به‌دست آورده باشد برنده اعلام می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.