مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از فضاسازی شهری برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس در روز‌های پایانی شهریور خبر داد.

پیام جوادیان در گفت‌و گویی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از مهر و بازگشایی مدارس در روز‌های پایانی شهریور، اظهار کرد: با توجه به روز‌های پایانی شهریور و نزدیک شدن به مهر و بازگشایی مدارس، شهر وارد یک مرحله جدیدی می‌شود و دانش‌آموزان آماده می‌شوند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی افزود: با خنک شدن هوا در روز‌های پایانی شهریور، شاهد شادابی بیشتر درختان و افزایش کیفیت سیما و منظر شهری خواهیم بود، در کنار این موضوع تلاش می‌شود که با دیوارنگاره‌هایی با موضوع علمی، فرهنگی و آموزشی در جداره مدارس سطح شهر مقدس قم شاهد نشاط و شادی بیشتری در شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طبق روال سال‌های گذشته و در قالب طرح «استقبال از مهرماه»، سلسله اقداماتی پیش‌بینی شده و جلسات هماهنگی برگزار و اقدامات لازم به معاونت‌های زیباسازی و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ابلاغ شده است.

جوادیان تصریح کرد: از اهم دستورالعمل‌ها می‌توان به آماده‌سازی باغچه‌های گل فصلی خیابان‌ها، عملیات کاشت گل و گیاه از نیمه دوم شهریور، حذف درختان، درختچه‌ها و سرشاخه‌های خشک، شست‌وشوی درختان و پاکسازی علف‌های هرز و پاکسازی فضای سبز حاشیه معابر اشاره کرد که به ویژه در معابری که به مدارس ختم می‌شود، با جدیت پیگیری خواهد شد؛ همچنین رنگ‌آمیزی جداره‌های مدارس و نصب المان‌های شهری خاطره‌انگیز ماه مهر از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: توسعه فضای سبز مدارس به ویژه در مدارس دولتی و مدارس مناطق کمتر برخوردار در دستور کار ما قرار دارد و بودجه‌ای از سوی شهرداری قم اختصاص و قراردادی منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم گفت: همچنین رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری مدارس در مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و جداول و معابر نیز از مواردی است که برای استقبال از مهر در قالب دستورالعمل‌ها به مناطق هشت‌گانه ابلاغ شده است.

جوادیان افزود: تلاش می‌شود با اقداماتی هماهنگ با حوزه خدمات شهری و سایر حوزه‌های شهرداری بتوانیم زمینه شادی و نشاط بیشتر در شهر را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار