استاندار فارس با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ دستگاه در استان فارس وجود دارد گفت: اگر یکصد بسته تشویقی مختلف برای ازدواج و فرزندآوری تدوین و در جامعه اطلاع رسانی شود قطعاً یکی از جنبه‌های تشویق و ترغیب خانواده‌ها برای جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، گفت: در دهه حمله فرهنگی و اعتقادی علیه ایران عزیز هستیم و باید به تناسب آن در میدان مبارزه باشیم چراکه هجمه‌ها و حمله‌ها اکثراً در بعد اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی می‌شود.

او با بیان اینکه برای حل مشکلات اجتماعی، دو راه حل در دسترس و سهل الوصول وجود دارد، افزود: ابتدا بهترین‌های کشور در حوزه افزایش ازدواج، کاهش طلاق، افزایش فرزندآوری و تمام مسائل اجتماعی را احصا و بررسی کنید چه اقداماتی توسط آنان انجام شده و آن را به‌عنوان الگو در استان پیاده کنید.

 ایمانیه در ادامه به اقدامات درون استانی اشاره کرد و گفت: آمار‌های ارائه شده در یک حوزه، وضعیت دو نقطه از استان را با اختلاف زیاد بیان می‌کند که می‌بایست به صورت دقیق چرایی آن تجزیه و تحلیل شود.

او بر ضرورت تشکیل جلسات هم‌اندیشی و تصمیم سازی تاکید و در ادامه تصریح کرد: پس از ارائه آمار‌ها باید تصمیم سازی‌های انجام شده در جهت اتخاذ راهبرد مناسب، در جلسات مرتبط شورا مطرح شود.

 نماینده عالی دولت در فارس با اشاره بر اینکه یکی از خصوصیات پدر خوب از دیدگاه اسلام انتخاب نام خوب برای فرزندان است، اظهار داشت: در اسلام بر انتخاب نام خوب و نیکو برای فرزندان تاکید شده است؛ در کشوری که از پیشینه ملی و مذهبی گران قدری برخوردار است توقع می‌رود که با استفاده از این پیشینه غنی و گوهربار برای نامگذاری اسامی فرزندان خود، اقدام کند.

او از تلاش‌های مجموعه ثبت احوال تشکر کرد و بر ادامه فعالیت‌های مثبت و خوب این مجموعه تاکید کرد و افزود: تمام سازمان‌ها بسته تشویقی ازدواج و فرزندآوری برای پرسنل و مراجعین تدوین کنند؛ این بسته‌ها در سازمان‌های مختلف طبیعتاً متفاوت است و برای هر سازمان نیز قابل اجراست.

ایمانیه با بیان اینکه بیش از یکصد دستگاه در استان فارس وجود دارد، گفت: اگر یکصد بسته تشویقی مختلف برای ازدواج و فرزندآوری تدوین و در جامعه اطلاع رسانی شود قطعاً یکی از جنبه‌های تشویق و ترغیب خانواده‌ها برای جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار