مدیر دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ایجاد توقفگاه و پارک سوار برای خودرو‌های باری در جاده جعفریه قم خبر داد.

حامد خسروی  اظهار کرد: دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطالعاتی در خصوص توقفگاه‌های خودرو‌های باری انجام داده است، در حال حاضر صرفاً در پارک سوار شمالی خودرو‌های باری توقف می‌کنند و اعتراضاتی در این موضوع وجود داشت.

وی با اشاره به نیازسنجی برای تعریف لکه‌هایی در نقشه شهر قم برای توقف خودرو‌های باری افزود: در این خصوص ۶۰ توقفگاه باری مشابه بررسی شد و با توجه به اولویت‌هایی که مد نظر بود در توقفگاه جاده جعفریه چند لکه خروجی کار تعریف شد.

مدیر دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه آنجا با توجه به تعدد حرکت خودرو‌های باری به سمت جعفریه یا از سمت این منطقه به قم شهرداری می‌تواند چند لکه تملک را انجام دهد، اظهار داشت: با این کار می‌توان تقاضای ایجاد توقفگاه کرد تا علاوه بر پارک سوار شمالی در جاده جعفریه نیز توقفگاهی ایجاد شود.

خسروی با اشاره به اینکه جاده اراک سه راه خرمشهر اولویت دوم بررسی در این طرح بود، تاکید کرد: تردد خودرو‌های سطح کشور از این سمت است، اما دلیل انتخاب جاده جعفریه، تردد بیشتر خودرو‌های باری است که متعلق به قم هستند؛ همچنین این جاده کمربندی مناسبی دارد که در حال احداث است و از این جهت انتخاب شد.

وی افزود: در سمت جاده کاشان و جاده جمکران بررسی‌هایی برای ایجاد توقفگاه شد که البته این قسمت، چون وابسته به معبر است نمی‌توان به آن ورود کرد.

خسروی افزود: اگر بررسی‌های انجام شده بتواند جاده قدیم کاشان را به جاده جمکران متصل کند می‌توان در این مسیر نیز اولویتی برای ایجاد پارک سوار مشخص کرد، اما این منطقه خارج از محدوده اختیار شهرداری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار