رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی محور قدیم قم - تهران اجرایی شد.

مجتبی نوروززاده  از عملیاتی‌شدن طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران خبر داد و اظهار کرد: جاده قدیم قم - تهران از محور‌های ترانزیتی استان است که به‌موازات آزادراه قم - تهران از ترافیکی ترکیبی (غالباً خودرو‌های نیمه‌سنگین) و چشمگیر برخوردار است.

وی افزود: ۶۲ کیلومتر از مسیر قدیم قم - تهران در حوزه مسئولیتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم قرار دارد.

نوروززاده اضافه کرد به اجرای طرح بهسازی این محور پرداخت و گفت: در قالب این پروژه که از تیرماه امسال  اجرایی شده، متناسب با موقعیت و وضعیت احصا شده هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات درزگیری، لکه‌گیری و روکش آسفالت اقدام می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم میزان اعتبار اجرایی پروژه را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم قم- تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین شده است.

نوروززاده در خصوص مشخصات فنی طرح بیان کرد: باتوجه‌به احصا قطعات اجرایی پروژه، نسبت به عملیات درزگیری به طول ۸ هزار متر، لکه‌گیری هندسی در ابعاد ۲۵ هزار مترمربع و اجرای روکش آسفالت به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۱۸ متر (دردولایه بیندر و توپکا) اقدام خواهد شد.

وی بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را ۶ماهه اعلام و عنوان کرد: باتوجه‌به پیشرفت مناسب پروژه، انشاالله شاهد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرارگرفتن آن تا پایان آبان‌ماه سال جاری خواهیم بود.

نوروز زاده محور قدیم قم - تهران را از مسیر‌های دارای ترافیک غالباً چشمگیر برشمرد و تأکید کرد: از مترددین گرامی این محور ترانزیتی درخواست می‌شود در مدت اجرای پروژه همکاری لازم را با مجریان طرح لحاظ نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار