سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان در آیینی با حضور جمعی از مسئولان و تعدادی از هنرمندان نقال و شاهنامه‌خوان استان‌های زاگرس‌نشین روز یکشنبه آغاز به کار کرد.

فرماندار لردگان اظهار داشت: لردگان از شهرستان‌های شاخص چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگ و هنر نخبگان و هنرمندان توانمند و با استعدادی را در خود پرورش داده است.

منصور کریم‌زاده با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران افزود: مردم شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا همگام و همراه با مردم سایر نقاط استان و کشور در دفاع از کشور ایثار و فداکاری کردند و شهدای بسیاری از جمله ۲ شهید شاخص کشوری ظفر خالدی و الیاس ارجمند را تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با رهبری امام راحل اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و به برکت هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت در نظام جمهوری اسلامی و منطقه نهادینه شد.

فرماندار لردگان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره حماسه‌خوانی لردگان گفت: تجلیل از هنرمندان، نخبگان، مادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان سرافراز یکی از برنامه‌های این همایش بزرگ ۲ روزه است که نقش مهمی در خصوص نگهداشت هنر و آداب و رسوم ملی و دینی برعهده دارد.

کریم‌زاده یادآور شد: پیام مهم سیزدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی زاگرس‌نشینان وحدت، همدلی و یکپارچگی مردمان غیور، ولایتمدار استان‌های زاگرس‌نشین است.

وی افزود: نشاط‌آوری و شادی با بی‌بند و باری متضاد است و ما این ارزش را به برکت نظام اسلامی و همراهی مردم کسب کردیم.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹۰ اثر رسیده به جشنواره حماسه‌خوانی لردگان، ۴۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی این جشنواره برگزیده شدند تا در ۲ روز اجرای زنده با یکدیگر رقابت کرده و برترین‌ها با نظر هیات داوران انتخاب شوند.

به گفته وی؛ ۹۰ درصد آثار ارسال شده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان مربوط به بخش نقالی است و رقابت‌های این بخش هنری با اجرای ۲۶ نقال در چهار رده سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال و رده سنی بالای ۲۵ سال و در بخش شاهنامه‌خوانی جشنواره سیزدهم در ۲ رده سنی زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال برگزار می‌شود.

شایان ذکر است: سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی در بخش‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی و با گستره جغرافیایی اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و همدان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار