رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی احدی از شهروندان زاهدانی خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر دسترسی غیرمجاز شخصی ناشناس به حساب کاربری اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی و در ادامه آن تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته متهم پس از دسترسی غیرمجاز به اکانت کاربری تصاویر شخصی شاکی را استخراج و قصد اخاذی با تهدید به انتشار آن‌ها را در فضای مجازی داشته است.

سرهنگ کیخا عنوان داشت: با اقدامات تخصصی، فنی و به موقع، کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی متهم شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی قضایی به این پلیس احضار گردید. در ابتدا متهم منکر هر گونه ارتباط و یا دسترسی به حساب کاربری شاکی گردید ولی پس از مواجه با مستندات و شواهد این پلیس، لب به اعتراف گشود و عنوان داشت قصدش از این کار، تحت فشار گذاشتن و اخاذی مالی از شاکی بود که در نهایت متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام محترم قضایی گردید.

این مقام انتظامی افزود: سواد رسانه‌ای سایبری گاهی اوقات با مدرک دانشگاهی ارتباطی ندارند و عموم مردم می‌بایست سعی کنند سطح سواد سایبری خود را جهت ناکام گذاشتن مجرمان سایبری افزایش دهند، زیرا مشکلات فضای سایبر فقط دیگران را تهدید نمی‌کند و فقط در برخی موارد یک غفلت کوچک ممکن است تمامی داشته‌های مالی، اخلاقی، خانوادگی و حتی آبروی افراد را بر باد دهد.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار