همزمان با وقوع سیل در مرکز و شرق اروپا، ۶ نفر جان خود را از دست داده و بسیاری از مردم بدون برق مانده یا از خانه‌های خود تخلیه شدند.

در پی وقوع سیل گسترده در اروپای شرقی و مرکزی، دست کم ۶ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر ناپدید شدند. انتظار می‌رود در روز‌های آینده همزمان با شدت گرفتن باران، سطح رودخانه‌ها بالاتر برود؛ پیش‌بینی که مقامات را در حالت آماده‌باش قرار داده است. 

به گزارش اسکای نیوز، پلیس اتریش از مرگ یک آتش‌نشان در این کشور حین عملیات نجات خبر داده است. گفته شده یک نفر دیگر در لهستان جان خود را از دست داده و ۴ نفر نیز در جمهوری چک مفقود شده‌اند.  افزون بر این، ده‌ها هزار خانه در رومانی آسیب دیده است؛ جایی که ۴ نفر تا روز شنبه جان خود را از دست داده و ۲۵ هزار نفر بدون برق مانده‌اند. 

طوفان «بوریس» سطح رودخانه‌ها را در اروپا بالا برده و سبب جاری شدن سیل در ده‌ها منطقه در رومانی، جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، مجارستان، جنوب آلمان و بخش‌هایی از اتریش شده است. 

در لهستان، مقامات از مردم خواستند تا مواد غذایی تهیه کنند و برای قطعی برق آماده شوند.

به گفته کارشناسان، بارش فاجعه باری که اکنون اروپای مرکزی را درنوردیده است دقیقاً همان چیزی است که از تغییرات آب و هوایی انتظار می‌رود. با افزایش تولید کربن و گرم‌تر شدن هوا، میزان و شدت رویداد‌های آب و هوایی مانند سیل افزایش خواهد یافت.

سیل گسترده در اروپا

سیل در لهستان

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار