صبح امروز نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت برگزار شد.

حجت‌الاسلام اختری ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: ایام ماه خجسته و مبترک ربیع‌المولود، ایام بسیار خجسته همراه با خاطره‌های بسیار گران‌سنگ انسانی و الهی است.

او ادامه داد: ورود پیامبر و آغاز دعوت آشکار و ظاهر اسلامی و حرکت اسلامی در اول ربیع‌الاول و در روز‌های اول آغاز شد. ولادت پیامبر عظیم‌الاشأن اسلام و همچنین ولادت امام صادق (ع) نیز در این ماه است. امامت و ولایت عالمیه و جهانی امام عصر (عج) هم در ماه ربیع‌الاول بوده است.

حجت‌الاسلام اختری همچنین یادآور شد: ورود امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و پیروزی انقلاب اسلامی نیز در اوایل ربیع الاول بوده است.

وی راجع به چگونگی شکل‌گیری هفته وحدت نیز عنوان کرد: حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در همان سال‌های اولیه انقلاب اسلامی، مسأله وحدت امت اسلامی را به عنوان حرکت نوین در جامعه و امت اسلامی پایه‌گذاری کردند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت ادامه داد: امیدواریم که خداوند متعال زمینه ظهور حضرت حجت و برقراری حکومت جهانی واحده اسلامی را به دستان پرتوان آن حضرت رقم بزند و ما جزو سربازان و حامیان آن دوران و آن حکومت باشیم.

حجت‌الاسلام اختری درباره وحدت مسلمانان نیز خاطرنشان کرد: وحدت یکی از امور ضروری در دین اسلام است و خداوند متعال، در آیات مختلف قرآن، انسان‌ها را به اصل وحدت و امت واحده و تعامل مسلمانان و همچنین برابری آنها و دوری از اختلاف، درگیری و تفرقه‌افکنی دعوت کرده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت همچنین افزود: در نظام جمهوری اسلامی، عنوان امت مسلمان یک عنوان شایسته است و تلاش بسیاری برای آن شده است. امروز همه ما شاهد این هستیم که رهبر معظم انقلاب اهتمام زیادی به موضوع وحدت اسلامی دارند و در تمامی سخنرانی‌هایشان بر این مسأله تاکید می‌کنند. همچنین ایشان همواره مواضع روشن خود را درباره وحدت در مقابل دشمن ابراز داشته‌اند.

وی درباره تقارن سالگرد طوفان‌الاقصی با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: این تقارن یکی از ویژگی‌های مهمی است که اتفاق افتاده است؛ لذا مسأله وحدت بسیار اهمیت دارد. باید تمامی برنامه‌ها در امت اسلامی و در همه جای دنیا از ۱۲ ربیع الاول آغاز شود.

حجت‌الاسلام اختری درباره تفرقه‌افکنی بین کشور‌های امت اسلامی نیز گفت: ما در بعضی از کشور‌ها شاهد این موضوع هستیم که گروه‌های داعشی، تروریستی و تکفیری به بهانه‌های پوچ تفاوت‌های مذهبی و نظری در میان مبانی اسلامی و اجرایی، در تلاش هستند تا در میان مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی تفرقه ایجاد کنند و کشور‌ها را به‌لحاظ نژادی و نسلی نیز با یکدیگر درگیر کنند. ریشه اصلی تمامی اینها، سیاست نفرت‌انگیز و پلید استعمار انگلیس و آمریکای جنایتکار است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت همچنین درباره وحدت امت اسلامی در حمایت از مردم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در منطقه انواع جنایت‌ها، وحشی‌گری‌ها و کودک‌کشی‌ها را انجام می‌دهد و باید کشور‌های دنیا و جهان اسلام در مقابل این جنایت‌ها بایستند. امروز دولت‌های مسلمان امکانات بسیاری دارند و باید تمامی آن را برای عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی و آتش‌بس و پایان دادن جنایات به کار بگیرند.

وی همچنین اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در راه وحدت امت اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفتند و مردم مسلمان را به این کار دعوت کردند. به همین علت است که در کشور کنفرانس وحدت اسلامی را برگزار می‌کنیم.

او افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تمام قوا برای همسویی در هفته وحدت پای کار است و تلاش می‌کند تا این مسأله را گسترش دهد. با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، شعار امسال «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» است.

حجت‌الاسلام اختری گفت: امسال وظیفه داریم که بیشتر به مسأله وحدت و اتحاد امت اسلامی در داخل و خارج بپردازیم. اگر ما وحدت را در جامعه حاکم کنیم، دیگر شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم غزه در مناطق مختلف نخواهیم بود. وظیفه دولت، علما، سیاستمداران، نخبگان، فرهیختگان و صاحبان رسانه این است که فریاد‌رس مردم مظلوم غزه باشیم.

او با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرموده‌اند "هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یـاری آن مظلوم برنخیزد، مسلمان نیست." یادآور شد: اگر ما با این معیار، امت اسلامی را بسنجیم، خواهیم دید که بسیاری از افراد از دایره اسلام خارج می‌شوند. کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند به فرموده پیامبر مسلمان نیستند.

حجت‌الاسلام اختری همچنین در خصوص برنامه‌های هفته وحدت در سطح کشور گفت: مواردی از جمله برگزاری جشن‌های مردمی از میدان هفت تیر تا پل کریمخان تا میدان ولیعصر (عج) و از تقاطع انقلاب تا میدان ولیعصر (عج) با حضور قاریان و مداحان، زیارت از راه دور رسول اکرم (ص)، توسعه فضاسازی و تزئینات شهری در مناطق مختلف، تهیه محتوای ویژه هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) در فضای مجازی، اطعام نبوی در ۱۲ و ۱۷ ربیع‌الاول در سراسر کشور، طراحی مسابقات ویژه کودکان، اجرای نمایش و تئاتر، اکران فیلم‌ها و مستند‌های مرتبط با وحدت و ... در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نباید فقط در هفته وحدت به موضوع وحدت فکر کنیم. نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین رهبری در طول سال به وحدت و انسجام بین امت اسلامی توجه دارند و ما نیز باید همواره به این مسأله بپردازیم.

او ادامه داد: هر قلم و گفتاری که باعث تفرقه میان مردم و خدشه‌دار شدن وحدت جامعه اسلامی می‌شود، در خدمت آمریکا و انگلیس است؛ لذا باید از این مدل گفتار‌های فتنه‌برانگیز اجتناب کرد.

حجت‌الاسلام اختری در آخر نیز در پاسخ به این پرسش که آیا شکل و محتوای این برنامه‌ها دولتی است یا مردمی، گفت: ممکن است که اینگونه تصور شود که این برنامه‌ها دولتی است، اما با نگاه به مساجد و اجتماعات می‌بینیم که همه مردم در آنها شرکت دارند و به‌صورت خودجوش در میدان حاضر می‌شوند.  

برچسب ها: هفته وحدت ، اختری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار