سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رصد مستمر کشت پاییزه برای پیشگیری از کمبود نهاده‌های کشاورزی در استان خبر داد.

شفیعی در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عملکرد استان در حوزه تولید و خرید تضمینی گندم را بسیار خوب دانست و گفت: آیین شکرگذاری برداشت گندم برای رقم خوردن این موفقیت برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در میزان خرید تضمینی رکوردشکنی کنیم تا این موفقیت تکمیل شود.

وی گفت: همه شهرستان‌ها باید گزارش اقدامات خود در کشت پاییزه در حوزه‌های مختلف از قبیل حواله نویسی کود، توزیع و حمل را به صورت هفتگی تهیه کنند و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد منعکس شود تا هر هفته گزارشات بررسی شده و تصمیم گیری لازم انجام شود و این روند باید تا پایان کشت پاییزه ادامه پیدا کند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص تامین آب لازم برای کشت پاییزه گفت: در مناطقی که آب مورد نیاز باید با هماهنگی سازمان آب تامین شود کمیته‌ای با حضور کارشناسان سازمان آب تشکیل شود تا مشکلات موردی این حوزه به صورت کامل حل شود.

شفیعی گفت: میزان جوجه ریزی در استان باید براساس سهمیه اعلامی محقق شود و مشکلات دامداری‌ها و مرغداری‌ها به صورت کامل رصد شده و رفع شود.

وی گفت:کاهش جوجه ریزی می‌تواند بعد از دو ماه تاثیر خود را در بازار و سفره مردم نشان دهد بنابراین نباید اجازه دهیم کوچکترین خللی در این حوزه ایجاد شود.

وی ادامه داد: افزایش تولید باید به صورت یک اولویت مد نظر قرار گیرد و برای این مهم واحد‌های نیمه فعال و راکد شناسایی شدند و با حل مشکلات آنها به چرخه تولید بازگردانده خواهند گشت و باید میزان تسهیلات مورد نیاز برای بازگرداندن این واحد‌ها به چرخه تولید و تکمیل طرح‌های ناتمام مشخص شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تنظیم بازار گفت: رصد و پایش بازار باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

شفیعی بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: یک تیم کارشناسی بایستی برای بررسی میدانی پروژه لاریجان تشکیل شده و مشکلات این پروژه احصا شود تا در خصوص آن تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

وی مراکز جهادکشاورزی را صف اول تامین امنیت غذایی دانست و گفت: باید گزارش تحلیلی کاملی در خصوص وضعیت این مراکز از نظر نیروی انسانی آنها، تعمیر و نگهداری تهیه شده و به حساسیت موضوع و وظایفی که مراکز جهادکشاورزی انجام می‌دهند اشاره شود تا با پیگیری موضوع از وزارت متبوع مشکلات این بخش حل شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت امور اراضی سازمان در حوزه سلامت اداری از حساسیت زیادی برخوردار است باید فرایند انجام امور در این مدیریت شفاف سازی شده و مدت زمان بررسی پرونده‌ها ضمن کاهش به صورت کامل اطلاع رسانی شود تا از بروز فساد پیشگیری کنیم. اصلاح ساختار و فرآیند‌ها در این مدیریت باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار