وزیر امور مرزها، اقوام و قبایل طالبان گفت هیئت حاکمه برنامه و تلاش‌های حدود ۵۰ ساله دشمنان افغانستان برای تجزیه این کشور را خنثی کرده است.

نورالله نوری وزیر امور مرزها، اقوام و قبایل طالبان در مراسمی گفت دشمنان افغانستان طی حدود 5 دهه گذشته تلاش کردند تا افغان‌ها را از هم جدا کرده و کشور را تجزیه کنند، اما حکومت جدید کابل این برنامه را خنثی کرد.

نوری در مراسم دانش‌آموختگی شماری از خلبانان طالبان که در کابل برگزار شد، گفت هیئت حاکمه برای آبادانی افغانستان تلاش می‌کند.

پیش از این نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان گفته بود دشمنان افغانستان تلاش داشتند تحت عناوین مختلف افغانستان را تجزیه کنند و در میان اقوام تفرقه ایجاد کنند، اما این دسیسه دشمنان خنثی شد.

حقانی اظهار کرده بود: دشمنان می‌خواستند افغانستان را درگیر یک فتنه کنند که شمال و جنوب و غرب و شرق به جزیره‌های مختلف تقسیم شود.

وی با تأکید بر اینکه اکنون همه گروه‌های مغرض از افغانستان خارج شده‌اند، با اشاره به نظام جمهوریت گفته بود: حاکمان وقت سوء تفاهم ایجاد کرده بودند و ما این سوء تفاهم را از بین می‌بریم. از این به بعد دسیسه دشمنان خنثی می‌شود و محبت و اعتماد افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.