مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان گفت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تقویت برادری و وحدت، انسجام و همبستگی هر چه بیشتر میان مسلمانان است .

سرهنگ نکوئی گفت: وحدت و همبستگی و دور شدن از مسیر تفرقه و اختلاف، اسلام را از خطرات و آسیب‌ها حفظ و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام می‌کند و در جامعه اسلامی یکی از توصیه‌های پیامبر اسلام بوده و کشور ما نیز از نگاه دینی نیازمند وحدت اسلامی است.

وی افزود: بسیج کارمندان به عنوان یکی از تأثیرگذار‌ترین مجموعه اداری می‌تواند نقش به سزایی در تحقق وحدت بین اقشار مختلف جامعه داشته باشد، بسیج خود مصداق عینی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است، عامل قوی و تقویت کننده وحدت، اقتدار و امنیت ملی است
وی ادامه داد:  بسیج ادارات و کارمندان حلقه اتصال و متحدکننده مردم و مسئولین با دیدگاه‌ها و ذائقه‌های گوناگون، در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

سرهنگ نکوئی افزود:هفته وحدت فرصت مغتنمی برای بیان آموزه‌ها و مقوله‌های پیرامون وحدت است ودر همین راستا برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت هفته وحدت در ادارت در نظر گرفته شده است و همه ما تلاش می‌کنیم تا با خدمت صادقانه وبی منت به مردم، وحدت میان شیعه و سنی هر روز مستحکم‌تر از روز قبل شود. 

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم حنجره‌ی ما بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن نشود و فریاد اختلاف سرندهیم، یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و جنگ افروزی در میان آنهاست؛ و با استفاده ار قدرت تبلیعات و رسانه‌هایی که در اختیار دارند به طور پیوسته اختلافات میان اقوام و مذاهب مختلقی مسلمانان را بزرگ نمایی می‌کنند. جنگ‌های داخلی میان مسلمانان به راه می‌اندازند و به صورت پنهانی و یا آشکار به توزیع اسلحه و مهمات جنگی میان آنها می‌پردازند ما باجهادتبیین میتوانیم با این مسائل مقابله کنیم.
 مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان افزود: نقش رهبری و مدیریت موجب می‌شود متناسب با شرایط، رویکرد مناسب، در ایجاد و حفظ وحدت میان کارکنان و ادارات اتخاذشود.
وی ادامه داد: رهبران به دلیل داشتن قابلیت‌های کاریزماتیک، قدرت الهام‌بخشی دارند و از طریق همین الهام‌بخشی مشارکت افراد را در جهت مورد نظر جلب می‌کنند. رهبری و مدیریت دو نقش متفاوت در سازمان‌ها و ادارت هستند که باید به‌عنوان مکمل هم در نظر گرفته شوند، چون هر دو رویکرد برای بقا و رشد سازمان وحفظ وحدت ضروری هستند.

 سرهنگ نکوئی ادامه داد: از وحدت اسلامی برای توسعه رشد و گسترش اسلام استفاده کنیم تا زمینه ظهور فراهم شود و انتظار ما این است با وحدت و همدلی و خدمت بی منت به مردم، ضمن ایجاد وحدت، باعث استحکام پایه‌های نظام شویم

وی ادامه داد: اقدامات جهادگونه بسیج در میان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف کشور، وحدت‌آفرین و نشاط‌بخش است.
سرهنگ نکوئی بسیجی‌ها به عنوان پیشتاز فرمان ولایت آماده اند بدون مزد و منت ظرفیت‌های بسیجی را برای وحدت، همدلی و همکاری با دولت در پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات مردم در طَبق اخلاص تقدیم کشور کنند.
وی ادامه داد: قرار گرفتن کارمندان بسیجی اهل تسنن وشیعه در کنار یکدیگر و حضورشان در گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مردم باعث نشاط ملی شده است وبرای همین است که توطئه و تفرقه افکنی‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف مذهبی در کشور راه به جایی نبرده است ولازم است این روند استمرارداشته باشد

وی افزود : لزوم حفظ وحدت میان مسلمین از جمله اموری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است. آشنایی پیروان مذاهب با عقاید یکدیگر، اگر همراه با هتک به معتقدات سایر مذاهب نباشد، نه‌تن‌ها موجب تفرقه نمی‌شود، بلکه مانع از اتهام و دروغ‌پردازی دشمنان اسلام و مسلمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار