عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح توسعه و بهره برداری از میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد خبر داد.

فتح الله حسینی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری مداوم طی چند ماه اخیر و مذاکرات حضوری با وزیر نفت و معاون اول رییس جمهور شاهد تصویب طرح توسعه و بهره برداری میدان‌های نفتی سومار و سامان برای اجرای این مهم بودیم که باعث تحول در منطقه مرزی و کم برخوردار غرب استان کرمانشاه بویژه شهر‌های سومار، نفت شهر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مصوبه شامل طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفتی سومار و سامان در نفت شهر استان کرمانشاه و همچنین دلاوران در استان ایلام با هدف تولید نفت خام تجمعی به میزان ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه طی ۲۰ سال آینده با سرمایه‌گذاری در سقف ۵۲۸ میلیون دلار بر اساس سازوکار ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این مصوبه علاوه بر عمران و آبادانی منطقه و توسعه زیرساخت‌ها در غرب کرمانشاه و اشتغال جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی شاهد تولید حداکثری نفت خام از این میادین نفتی نیز خواهیم بود.

حسینی با بیان اینکه مرزنشینان مرزدار شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در جغرافیای پیرامون خود مواهب و سرمایه‌های خدادادی بزرگی دارند ادامه داد: اگر این نعمت‌ها آورده‌ای از نظر اقتصادی و اشتغال برای مردمان این منطقه به همراه نداشته باشد ظلم بزرگی بوده که منجر به خالی شدن مرز و مهاجرت خواهد شد، اما با اجرای چنین مصوبه‌هایی می‌توان اعتلای منطقه را شاهد بود.

نماینده مردم غرب استان کرمانشاه گفت: میدان سومار در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر گیلان‌غرب و میدان سامان در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی نفت شهر از توابع شهرستان قصرشیرین از پتانسیل قابل توجهی برای جذب سرمایه به منظور تولید هزاران بشکه نفت خام برخوردار است که موجب تحول آفرینی خواهد شد.

میدان نفتی سومار کشف شده به سال ۱۳۸۸ در استان کرمانشاه است که نفت خام درجای این میدان ۴۷۵ میلیون بشکه و نفت قابل استحصال آن ۷۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.