۱۳۶ هشدار هواشناسی، دریایی و کشاورزی در سطوح زرد، نارنجی و قرمز از سال گذشته تاکنون در راستای ایجاد آمادگی لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحران و کاهش خسارات ناشی از حوادث در استان صادر شد.

مجید محبی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره‌آمیز نیز به آن بخشیده که این امر آمادگی کامل در برابر مخاطرات احتمالی را می‌طلبد از این رو هشدار‌ها پیش از وقوع نزولات آسمانی در برنامه ریزی به موقع به منظور جلوگیری از بحران‌های احتمالی یک رکن و اساس است.

وی از برگزاری ۳۴ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این جلسات در راستای اتخاذ تصمیمات لازم جهت پیشگیری از وقوع بحران و همچنین مدیریت بهینه حوادث برگزار شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین برگزاری نشست تخصصی بررسی مخاطرات زمین شناسی، زلزله و مخاطرات دریایی و سونامی با استان‌ها و کشور‌های های حاشیه خلیج فارس با توجه به اینکه این استان در معرض مخاطرات دریایی مهم از جمله سونامی است از دیگر اقدامات در حوزه مدیریت بحران در استان از سال گذشته تاکنون بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان با محیط زیستی مرکب از کویر، آتشفشان، دریاچه، جنگل، دریا، آفتاب و برف جلوه گاه تمام نمای طبیعتی متمایز است.
محبی ادامه داد: دریاچه هامون، آتشفشان نیمه خاموش تفتان، آب‌های نیلگون دریای عمان، نخلستان‌های انبوه و درختان انبه بلوچستان، مزارع وسیع زیر کشت گونه‌های مختلف محصولات گرمسیری و پوشش گیاهی منطقه کویری این استان پهناور هر بیننده‌ای را مجذوب تنوع اقلیمی خود می‌کند، اما همزمانی بروز حوادث طبیعی، چون سیل، خشکسالی و توفان این منطقه را با دیگر نقاط متمایز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار