معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در راستای نوسازی شبکه برق و هوشمندسازی لوازم اندازه گیری فرسوده و قدیمی مشترکان کشاورزی تحت پوشش این شرکت، از ابتدای سال جاری ۴۵۰ دستگاه تابلو لوازم اندازه گیری با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال تعویض شد.

علیرضا اسکندری بر نقش مهم بخش کشاورزی در مدیریت مصرف برق به ویژه در ایام پیک بار تابستان تاکید کرد و افزود: نصب تابلو برق کشاورزی استاندارد، مزایای فراوانی از جمله ایجاد امکان پایش از راه دور و مدیریت مصرف هوشمند را در پی دارد. 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ضمن تقدیر از کشاورزانی که تاکنون با طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف تابستان سال جاری همکاری داشته اند، ابراز داشت: امسال بیش از ۲۴۰۶۵ مشترک برق کشاورزی فارس، در طرح‌های مدیریت مصرف برق تابستان مشارکت داشتند که بی تردید مشارکت آنان در عبور از پیک مصرف برق سالجاری بسیار موثر است.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راه اندازی نیروگاه خورشیدی برای چاه آب مزارع کشاورزی درتأمین منابع آبیاری برای کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: این نیروگاه‌ها امکان استفاده از انرژی خورشید به عنوان یک منبع پایدار و مؤثر برای پمپاژ آب فراهم می‌کنند که ضمن اینکه باعث کاهش هزینه‌های انرژی برق مصرفی و معافیت از قطعی برق برای کشاورزان می‌شود، به حفظ پایداری شبکه برق سراسری نیز کمک می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعرفه برق بخش کشاورزی شامل یارانه قابل توجهی می‌باشد، در حالی که برق تولیدی توسط انرژی خورشیدی حدود سه هزار تومان خریداری می‌شود که این موضوع موجب فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای کشاورزان خواهد شد چرا که می‌توانند برق تولیدی خود را به قیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت خرید خود به فروش برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
تابلو برق کشاورزی تا کنون سه بار توسط وزات نیرو عوض شده وهربار هزینه ای از کشاورز بیچاره میگیرند آخه این چه وضعی است که هر بار که کم میارند کشاورزان باید تاوان ان را پس دهد ایا این شد عدالت که دم از ان میزنید۰۰۰۰۰۰۰۰
آخرین اخبار