استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورودی‌های شهر زاهدان حتما بایستی ساماندهی شود.

محمد کرمی در جلسه با تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی بر تسریع در انجام کار‌ها و پیگیری جدی امور تاکید کرد طرح جامعی در زمینه ساماندهی شهر زاهدان و چشم انداز بلند مدت ارائه و روند پیشرفت و مراحل انجام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی به طور دقیق نظارت شود.

 وی گفت: روند پیشرفت و مراحل انجام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی بایستی بطور دقیق نظارت شود تا مورد سوء استفاده برخی قرار نگیرد.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز مشکلات با برنامه‌ریزی و طراحی دقیق زمین‌های طرح مسکن به مردم واگذار گردد.

کرمی بیان داشت: طرح و نقشه کمربندی زاهدان در اختیار شهرداری قرار بگیرد، همچنین در زمینه گسترش فضای سبز به خصوص ورودی‌های شهر حتماً اقدامات لازم انجام شود.

کرمی بیان داشت: ادارات در زمینه زیباسازی و اجرای طرح‌های شهری همکاری لازم را برای رونق شهر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش کارخانه‌ها و صنایع؛ شهر زاهدان به عنوان یک شهر صنعتی در آینده معرفی خواهد شد.

استاندار تصریح کرد: با توجه به معادن مس و طلا در استان باید واحد‌های تولیدی ساخت طلا در سیستان و بلوچستان رونق بگیرد.

کرمی بیان داشت: با توجه به تعهدات معادن باید کارخانه‌های فراوری مواد معدنی در سطح استان ایجاد شود که برخی از این کارخانه‌ها خریداری شده و در حال راه‌اندازی هستند که با راه اندازی این کارخانه‌ها شاهد تحول استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شهر زاهدان مرکز تردد بسیاری از استان‌ها و کشور‌های همجوار است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و طراحی لازم برای گسترش این شهر است.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: برنامه ریزی شده؛ در میرجاوه به دلیل همجواری با کشور پاکستان، منطقه ویژه‌ای در این شهرستان راه‌اندازی شود.

کرمی با اشاره به آغاز طرح‌های بلند مدت برای توسعه استان در کنار دریا افزود: طرح‌های گردشگری، تفریحی، خدماتی و... برای شهرستان‌های جنوبی استان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی در پایان تاکید کرد: کار‌ها باید به صورت رقابتی انجام شود و انحصار در کار‌ها نباید وجود داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار