رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آفت پروانه سفید از آفات نباتی است که با اندک سمپاشی در فصل زمستان و اردیبهشت کنترل می‌شود.

صالح محمدی، رئیس جهاد کشاورزی گیلان با تشریح برنامه‌های این سازمان برای مقابله با آفت پروانه سفید درختان (کرم تارتن) گفت: مشاوره‌های فنی از سوی جهاد کشاورزی اعم از زمان بهره‌گیری از سم، استفاده از نوع سم، راه‌های مقاوم‌سازی گیاه و مبارزه با علف‌های هرز و آبیاری ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه آفت پروانه سفید درختان از آفات نباتی است، افزود: از ظرفیت جهاد کشاورزی و بخش‌های تحقیقاتی برای مبارزه با این آفت و حفظ زیبایی طبیعت این استان استفاده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان بر ضرورت توجه جدی برای مراقبت از درختان تأکید و تصریح کرد: بار‌ها در نشست‌های این سازمان؛ توصیه‌های فنی برای نگهداری درختان اعم از گونه‌های جنگلی، زینتی و درختچه‌ها ارائه شده از این‌رو انتظار است به این توصیه‌ها عمل شود.

صالح محمدی، رئیس جهاد کشاورزی گیلان

به گفته محمدی، مسئولیت و مراقبت از گیاهانی که توسط سازمان‌ها در پارک‌ها، اتوبان‌ها، بلوارها، تفرجگاه‌ها و سایر مکان‌های غیر استفاده کشاورزی، کشت می‌شود برعهده همان سازمان‌ها است.

آفت پروانه سفید درختان با سمپاشی در زمستان قابل کنترل است

او با بیان اینکه نقش هر یک از دستگاه‌ها برای مقابله با آفت پروانه سفید درختان مشخص است که باید هماهنگی لازم و کار مشخص انجام شود، گفت: همینک شرایط برای مبارزه با آفت پروانه سفید درختان مناسب نیست در حالی که این آفت در فصل زمستان و اردیبهشت با اندک سمپاشی قابل کنترل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.