نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص بازگشایی مدارس، با حضور جمعی از مسئولان و به ریاست استاندار تشکیل شد.

نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی به ریاست استاندار و با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: امسال برای اولین بار، شهرداری‌ها به‌عنوان مجری سرویس مدارس مسؤول جابجایی و حمل و نقل دانش‌آموزان هستند.

دکتر مخلص‌الائمه افزود: این طرح بزرگ، چون برای اولین بار اجرا می‌شود باید سطح آسیب‌پذیری به حداقل برسد و دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها را در بحث سرویس مدارس یاری دهند و فرمانداران موضوع سرویس مدارس را مدیریت کنند. هرچند وظیفه جابجایی دانش‌آموزان در قالب سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده، اما این بدان معنا نیست که آموزش و پرورش در این مقوله، مسؤولیت ندارد.

او گفت: در حوزه نوسازی مدارس نیز باید برنامه‌ریزی برای تحویل به موقع پروژه‌ها و کلاس‌های درس انجام شود و این کار پیش از شروع کار مدارس انجام پذیرد.

شهردار اراک نیز گفت: ۱۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در سامانه سپند برای سرویس مدارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر درخواست خود را ثبت نهایی کرده‌اند. البته لازم است برای ۲۵ هزار دانش آموز اراکی سرویس مدرسه پیش‌بینی شود تا برچسب برای خودرو سرویس مدارس صادر و تردد شهری بدون مشکل صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هم گفت: مدیریت سرویس مدارس، توسط شهرداری‌ها تعریف شده است، اما آموزش و پرورش در این مهم، همکاری لازم را در دستور کار قرار داده است.

تصویر: علی کریمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.